سرویس استان‌های هنرآنلاین: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لامرد در خصوص نحوه واگذاری زمین پلاتو، گفت: سالهای متمادی است که فانوس تئاتر شهرستان لامرد با حضور هنرمندان فعال این عرصه صحنه نمایش را پرتو افشانی و روشن نگه داشته است، اما دیگر حوضچه جوابگوی دریایی شدن نیست و باید برای بزرگ شدن و تولید آثار فاخر و قابل تامل و جذب مخاطب و دعوت از گروههای حرفه ای کشور و همچنین حضور موثر در جشنواره های معتبر تئاتر از سالن های حرفه ای با ابعاد استاندارد بهره جست.

جواد صادقی با تقدیر از خدمات شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر لامرد در خصوص حمایت همه جانبه از هنرمندان، افزود: پس از جلسات مکرر با هنرمندان در خصوص مطالبات سخت افزاری و نیز انعکاس آن به شهرداری و شورای اسلامی شهر لامرد با برگزاری چندین جلسه حضوری با شهردار و رئیس شورا مصوب گردید بخشی از زمین مربوط به آتش نشانی را در اختیار ساخت پلاتوی تئاتر قرار دهند.

وی افزود: همچنین با حضور کارشناسان نمایش و پیگیری های مجدانه رئیس انجمن هنرهای نمایشی  شهرستان، نقشه کار به مدیران فنی تحویل و انجمن نمایش با حمایت های مالی شهرداری شروع به کار کرد که فاز نخست این پلاتو تا پایان تیرماه تکمیل خواهد شد.

صادقی در عین حال یادآوری کرد: فاز دوم تجهیزات شامل نور، صدا و نصب صندلی نیز با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به مرحله انجام خواهد رسید.

محمود صفری، رئیس انجمن نمایش لامرد هم ساخت پلاتوی تئاتر را در راس اهداف هنری این انجمن دانست و گفت: با ساخت پلاتوی تئاتر گامی بزرگ در جهت حرفه ای شدن این هنر برخواهیم داشت و می توانیم میزبان گروه های حرفه ای استان و کشوری و نیز جشنواره های تئاتر باشیم.

الهه بهرامی