سرویس استان های هنرآنلاین: مهدی امیدبخش، معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از آغاز هفته قلم در این استان خبر داد و گفت: ساعت ٩ صبح پنجشنبه ١٤ تیرماه جاری با همراهی اصحاب فرهنگ و قلم و رسانه به دیدار مزار درگذشتگان اهل قلم از جمله غلامحسن اولاد، جمشید صداقت کیش، آرمین ره بین، جهانشاه سی سختی، محمدمهدی مدرسی، یحیی رحیمی و هوشنگ فتی خواهیم رفت؛ این برنامه با همکاری انجمن اهل قلم استان فارس برگزار می شود.

 امیدبخش همچنین در ادامه از دیداری حضوری با نویسندگان و اهل قلم در روز مذکور خبر داد و گفت: پس از گشایش برنامه های هفته قلم به دنبال آن آیین جشن قلم نیز با گردهمایی انجمن های ادبی فارس در ٢١ تیرماه جاری برگزار خواهد شد.

وی همچنین افزود: آیین جشن قلم و دیگر برنامه هایی که برای هفته قلم در نظر گرفته شده از روز یکشنبه ١٧ تیرماه ادامه خواهد یافت که متعاقبا از طریق رسانه های گروهی و مطبوعات و خبرگزاری ها اعلام می شود.

معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، گفت: چهاردهم تیرماه فرصتی است برای قدردانی از اهالی قلم، قشری فرهیخته که با تحمل مرارت های بسیارو با ارائه مطالب پر محتوا علاوه بر بصیرت بخشی به مردم و آگاه سازی آنان از فراز و نشیب های روزگار، همواره ارائه دهنده راهکارهای مفید برای حل مشکلات جامعه بوده اند.

به گفته وی، این روز به پیشنهاد انجمن قلم ایران و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، به عنوان "روز قلم" در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است، گرامیداشت این روزفرصتی برای تقدیر از اصحاب فکر، اندیشه و فرهیختگان جامعه است و همچنین فرصتی برای توجه دادن افکار مردم و مسوولان به اهمیت تولید فکر و محتوا و توجه به کتاب است .

الهه بهرامی