سرویس استان‌های هنرآنلاین، در این دیدار که با حضور رحیم هودی، رئیس هیئت مدیره، حسین قهرمانی مدیر عامل، علی ثابت، بازرس و نوید جعفری مدیر روابط عمومی خانه تئاتر شیراز برگزار شد.

رحیم هودی پیشکسوت تئاتر با اظهار خوشحالی و امیدواری از حضور یک چهره فرهنگی همانند دکتر گشتاسبی در مجموعه فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز اظهار امیدواری کرد که حضور ایشان همانند دوران حضور در دانشگاه که منشأ فعالیت‌های فرهنگی و هنری بی‌شماری بوده است، باعث رشد و اعتلای فرهنگ و هنر در شیراز شود.

گشتاسبی راد با قدردانی از حضور هنرمندان خانه تئاتر، تشکیل این نهاد صنفی با حضور هنرمندان متخصص  را گامی مؤثر در جهت بهبود فعالیت‌های نمایشی فارس دانست و اظهار امیدواری کرد که فعالیت‌های متقابل خانه تئاتر شیراز و سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری باعث اعتلای هرچه بیشتر فرهنگ و هنر در شیراز شود.

حسین قهرمانی، مدیر عامل خانه تئاتر نیز در خصوص برگزاری این جشنواره گفت: برگزاری این جشنواره با توجه اهداف اصلی آن که توجه به شیراز به عنوان شهری فرهنگی و ادبی می‌تواند در فرهنگ‌سازی بهتر و همچنین توجه هرچه بیشتر به جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی شیراز مؤثر و مفید باشد.

علی ثابت، بازرس خانه تئاتر حضور دکتر گشتاسبی در این سمت را به فال نیک گرفت و افزود: حضور یک چهره علمی و فرهنگی باعث مسرت و شادمانی تمامی اهالی فرهنگ و هنر شیراز خواهد بود که همواره با روی گشاده پذیرای هنرمندان و فرهنگوران بوده است.

در ادامه این نشست طرح برگزاری جشنواره بزرگ تئاتر بهار نمایش مورد بحث و بررسی قرار گرفت و خانه تئاتر شیراز بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز به  عنوان مجری طرح این جشنواره معرفی شد.

در ادامه جلسه موارد مختلفی ازجمله تشکیل شورای سیاست‌گذاری جشنواره متشکل از مدیران فرهنگی، اعضای خانه تئاتر و هنرمندان صاحب نظر و همچنین بررسی بخش‌های مختلف جشنواره اعم از نمایش‌های صحنه‌ای، خیابانی، آیینی و سنتی، تعزیه، دانش‌آموزی، رادیویی و نمایشنامه‌نویسی مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین استفاده از تمام توان هنرمندان در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، بومی، هنری و گردشگری از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود که در خاتمه مقرر شد پس از برگزاری نخستین جلسه شورای سیاست گذاری طی جلساتی طرح جامعه و فراخوان این جشنواره تنظیم و منتشر شود.

سپس، نوید جعفری، مدیر روابط عمومی خانه تئاتر شیراز ضمن قدردانی از توجه مجموعه سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز به مقوله فرهنگ و هنر و فعالیت هنرمندان تئاتر در خصوص نیاز هنرمندان تئاتر برای  تبلیغات شهری همانند استفاده از بیلبورد و پانل‌های ویژه تبلیغات، بنر و استند  در سطح شهر و... برای تبلیغات تئاتر پیشنهاداتی را مطرح کرد که با مساعدت رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز مقرر شد پس از بررسی طرحی جامعی برای استفاده هنرمندان از فضاهای تبلیغاتی شهرداری به‌صورت همکاری متقابل تنظیم شود.

همچنین علی نیری، مدیر گردشگری سازمان فرهنگی و اجتماعی از ایجاد غرفه‌های گردشگری در مراکز گردشگری پر بازدید خبر داد و افزود: این مراکز آماده همکاری با گروه‌های نمایشی جهت تبلیغ و عرضه بلیت نمایش‌ها با هماهنگی خانه تئاتر شیراز خواهند بود.

این در حالی است که فعالیت‌های نمایشی و آموزش تئاتر در فرهنگسراها به خانه تئاتر شیراز واگذار شد.

آموزش تئاتر در فرهنگ‌سراهای شیراز یکی دیگر از مواردی بود که دکتر گشتاسبی با اشاره به جلسه‌ای که با مدیران فرهنگسراها برگزار شده بود به آن اشاره کرد  که طبق هماهنگی‌های صورت گرفته و همچنین در راستای بهبود سطح آموزش تخصصی و فنی تئاتر برگزاری دوره‌های نمایشی در فرهنگسراها ، فعالیت‌های نمایشی و برنامه‌ریزی آن به خانه تئاتر شیراز واگذار شد.

در پایان جلسه و با حضور اعضا لوح سپاس و عضویت افتخاری خانه تئاتر شیراز توسط استاد رحیم هودی به دکتر ابراهیم گشتاسبی راد اهدا شد.

الهه بهرامی