سرویس استان‌های هنرآنلاین، حمید نیلی، رئیس انجمن هنرهای نمایشی کشور در دیداری با علیرضا محمودی، رئیس انجمن نمایش فارس و مهدی هنرجویان مدیر مالی انجمن در شیراز به گفتگو نشست.

حمید نیلی ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته توسط هنرمندان شهرستان‌ها در ایجاد تئاتر حرفه‌ای و همچنین حضور مؤثر تئاتر در میان مردم از حمایت‌های انجمن نمایش کشور از انجمن‌های نمایشی استان‌ها خبر داد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی کشور همچنین از هنرمندان تئاتر خواست با توجه بیشتر به مقوله اجراهای عمومی با رویکرد تئاتر بومی و فرهنگی مناطق در راه ارتقای تئاتر مردمی تلاش کنند.

وی همچنین از حمایت انجمن نمایش کشور از تولیدات استان‌ها خبر داد و افزود: هنرمندان تئاتر می‌توانند درخواست‌های خود را از طریق انجمن نمایش پیگیری کنند.

در ادامه این دیدار علیرضا محمودی، رئیس انجمن نمایش فارس به بیان دیدگاه‌ها و درخواست‌های هنرمندان تئاتر استان پرداخت و افزود: متأسفانه چند سالی است بودجه حمایتی که در پایان هر سال به اجراهای عمومی گروه‌ها پرداخت می‌شده است بیش از ٣ سال است که پرداخت نشده است که امید آن داریم در این خصوص همکاری لازم صورت بگیرد.

وی همچنین از انجمن هنرهای نمایشی کشور خواست در خصوص تجهیز و ارائه امکانات فنی و حرفه‌ای تماشاخانه‌های فارس به عنوان یکی از زیر ساخت‌های جدی اجرای تئاتر و جذب مخاطب همکاری و حمایت کند.

مهدی هنرجویان نیز با ارائه گزارشی از طرح‌ها و برنامه‌های آتی انجمن نمایش فارس خواستار حمایت جدی انجمن نمایش کشور از فعالیت‌های هنرمندان تئاتر فارس شد.

در پایان رئیس انجمن هنرهای نمایشی کشور  از سفری چند روزه به استان خبر داد تا  ضمن برگزاری جلسات با هنرمندان و اعضای انجمن هنرهای نمایشی فارس به بازدید از امکانات اجرایی گروه‌های نمایشی در سطح استان پرداخته و از نزدیک با مشکلات و مطالبات هنرمندان استان آشنا شود.

 

الهه بهرامی