سرویس استان‌های هنرآنلاین: مهدی امیدبخش با بیان اینکه دوره آینده نمایشگاه کتاب فارس صرفا معطوف به فروش کتاب در سایت آن نخواهد بود، گفت: تمامی فضای شهری و مجموعه‌های فرهنگی و هنری با رویکرد نشر و نشست‌های تخصصی ادبی و کارگاه‌های آموزشی در حوزه کتاب در کنار این رویداد بزرگ برگزار خواهد شد.

وی با اعلام اینکه نمایشگاه کتاب استان فارس نیمه نخست آذرماه امسال برگزار خواهد شد، از تدوین آیین‌نامه جدیدی برای این نمایشگاه خبر داد و افزود: تدوین آیین‌نامه پس از اتمام در کارگروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس جهت طرح در کارگروه گردشگری استانداری مطرح خواهد شد.

امیدبخش با دادن این اطمینان به علاقه‌مندان یار مهربان اظهار کرد: با تعامل بین دستگاهی قطعا آثار و نتایج این رویداد فرهنگی به یکی از جریان‌های حوزه گردشگری ادبی تبدیل خواهد شد.

معاون فرهنگی و امور رسانه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به اهمیت نقش حوزه ادبی در جذب گردشگر، چشم انداز این رویداد را همراه با خوش‌بینی دانست و گفت: اگر این موفقیت حاصل شود و نمایشگاه رویکرد گردشگری ادبی پیدا کند قطعا در جذب مخاطب موفق خواهیم شد؛ اینکه رویدادی مانند نمایشگاه کتاب جدا از اهمیت خرید کتاب و رونق اقتصادی حوزه نشر برپا شود، بدون شک باید به رویدادی با هدف گردشگری ادبی تغییر یابد.

امیدبخش در عین حال تصریح کرد: باید در طول برگزاری نمایشگاه کتاب استان فارس شاهد جریان‌سازی فرهنگی و ادبی باشیم.

وی همچنین با تاکید به نقش شیراز به عنوان شهر خلاق ادبی افزود: نگاه امسال نمایشگاه معطوف به برنامه‌ریزی برای عموم مردم در جای جای شهر با رویکرد محله محور در نقاط مختلف دارد.

معاون فرهنگی و امور رسانه ارشاد فارس بیان داشت: برنامه‌ریزی امسال بیشتر برای کتاب‌نخوان‌هاست و نیاز جامعه امروز با پرداختن به آنچه انجام نمی‌شود خود راه حلی برای دست‌یابی به آسیب‌های اصلی و زیرساختارهایی است که نیاز  آن بشدت دیده می‌شود که توجه به کتاب نخوان‌ها از همین منظر وارد موضوع خواهد شد.

الهه بهرامی