سرویس استان‌های هنرآنلاین: هم‌اندیشی روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با حضور مدیرکل، معاونین، روسا و کارکنان این حوزه به منظور تبادل نظر و ارائه مشکلات و آسیب‌شناسی برای بهبود وضعیت حوزه فرهنگ و هنر در تالار غزل برپا شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: در مقتضیات فعلی زمان و مشکلات جامعه دو وظیفه بسیار مهم برعهده داریم؛ ایجاد امیدواری نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دولت و همچنین ایجاد نشاط و شادی در جامعه..

صابر سهرابی، وظیفه خود را از چندین منظر سنگین‌تر دانست و گفت: با توجه به اینکه از جمع و از درون اداره فرهنگ و ارشاد فارس به این مسئولیت رسیدم، انتظارات را از بنده صد چندان کرده و به دلیل پرداختن به هنر و دانستن مسایل و مشکلات این حوزه نیز وظیفه سنگین‌تری بر دوشم گذاشته است و برای به ظهور رساندن سیاست‌های دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیاز به بازوهایی قوی همچون روسا و همکاران این را می‌طلبد و انتظار می‌رود همه دست به دست هم با توانی مضاعف همت خود را به کار برده و در انجام وظایف محوله کوشا باشیم که امروز هم همگی بی‌پروا تمام حرف‌ها، نیازها و کمبودها را مطرح کردند و این جای بسی خرسندی است.

سهرابی گفت: رسالت فرهنگی و هنری، رسالتی بسیار سنگین است که به عهده متولیان آن در استان فارس گذاشته شده؛ فرهنگ و هنر کار سنگینی است که هر کاری هم انجام دهی، نمود بیرونی ندارد؛ اما تاثیر آن در جامعه جریان‌ساز است و وظیفه ماست که آن را در عمل پیاده کنیم. در مقتضیات فعلی زمان و مشکلات جامعه دو وظیفه بسیار مهم برعهده داریم؛ ایجا امیدواری نسبت به دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و همچنین ایجاد نشاط و شادی در جامعه که این کار از وظایف تمامی متولیان حوزه فرهنگ و هنر است و برای بسترسازی مناسب و تاثیرگذار بودن آن نیاز به برنامه‌های دقیق فرهنگی هنری در سطح استان و شهرستان‌ها آن هم با پشتوانه مالی داریم.

عمل‌گرایی به جای گفتار درمانی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اظهار داشت: هر برنامه فرهنگی هنری که می‌تواند تاثیرگذار باشد و باعث بالندگی جامعه و رشد و تعالی فرهنگ گردد، با تمام توان وارد آن خواهیم شد و لازم است تا برای این مهم از وجود فرهیختگان، هنرمندان و فرهنگ‌وران استفاده شود چون که تمام شهرستان‌های استان فارس دارای پتانسیل‌های ارزشمندی در حوزه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، هستند و این ما متولیان هستیم که باید از تمام این ظرفیت‌ها برای اعتلای استان کمال بهره را ببریم.

وی بر تعامل روسای شهرستان‌های فارس با مسئولان به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی تاکید کرد و گفت: این همراهی با امام جمعه، فرمانداران، نمایندگان مجلس و مسئولان و اصحاب فرهنگ، ادب و هنر بایستی صد چندان شود تا از این طریق ساماندهی لازم در حوزه فرهنگ و هنر هر منطقه صورت گیرد.

سهرابی با اشاره به دوگانگی بین دستگاه‌ها برای اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری و دخالت مراکز بی‌ربط، گفت: دقت در صدور مجوز فعالیت‌های فرهنگی هنری دارای اهمیت زیادی است و توجه نکردن به آن باعث آسیب‌هایی خواهد شد که حضور مسئولان شهرستان‌ها در اجرای اینگونه مراسم اهمیت دارد و بایستی پر رنگ و تاثیرگذار باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از جمله اولویت فعالیت در شهرستان‌ها را عدم اجرای برنامه‌های زیاد بی‌محتوا و پرداختن به برنامه‌های منطقه‌ای و دارای ساز و کار واقعی و با درون مایه درست اعلام داشت و گفت: تاثیرگذاری و فاخر بودن برنامه‌ها در اولویت قرار دارد و در خصوص بودجه و حمایت مالی نیز قول مساعد داد تا حمایت بیشتری از شهرستان‌ها انجام شود.

سهرابی از راه‌اندازی "کارگروه رفاهی" فرهنگ و ارشاد فارس خبر داد و افزود: تمام راه‌هایی که می‌توان از آن طریق در رفاه و مسایل معیشتی کارکنان حوزه فرهنگ گام موثری برداشت را در این مسیر بررسی و به سرانجام می‌رسانیم تا از این طریق بتوان با توان و خرد جمعی رسیدن به اهداف حوزه فرهنگ، ادب و هنر را با تعامل بیشتر شاهد باشیم.

این مقام فرهنگی استان با اشاره به اینکه کارگروه انتخاب دستگاه برتر شهرستان را براساس شاخص‌ها، ارزیابی و بررسی خواهیم کرد و اجرایی می‌کنیم خاطر نشان کرد: هر شهرستانی خواهان واگذاری مراکز فرهنگی هنری است اعلام کند تا طی مراحل قانونی انجام شود و امیدواریم تا ادرات فرهنگ و ارشاد اسلامی با جدیت وارد فاز عملیاتی کارها شوند تا با بازدیدها و سفرهای شهرستانی به جای گفتار درمانی به پیاده کرده عملیات لازمه حوزه فرهنگ و هنر بپردازیم.

الهه بهرامی