به گزارش هنرآنلاین، شصتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان  از تاریخ 15 الی 18 شهریورماه سال به مدت چهار روز در استان همدان، شهر ملایر با حضور استان‌های (همدان، مرکزی، قم، اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس و هرمزگان) توسط انجمن سینمای جوانان ایران و فرمانداری ویژه شهر ملایر برگزار می‌شود.

این جشنواره با هدف حمایت از تولیدات حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای هنرجویان استان‌های سراسر کشور، شناسایی و معرفی استعدادهای سینمایی در خارج از مرکز، تثبیت جایگاه فیلم کوتاه به عنوان یکی از مقوله‌های مهم فرهنگی و ارتباط هرچه بیشتر میان مسئولین استانی و ستاد مرکزی سینمای جوانان ایران در جهت همکاری‌های دوجانبه، در سه بخش فیلم کوتاه، عکس و فیلمنامه برگزار می‌شود.

بخش فیلم این رویداد شامل 3 بخش مسابقه، جنبی‌‌ و ویژه است و حداکثر زمان فیلم‌ها در بخش مسابقه برای آثار30 دقیقه اعلام شده است.

دربخش ویژه، در راستای اهداف "همدان 2018" و انتخاب عنوان " پایتخت  مبل منبت" برای شهر ملایر، به آثار تولیدی مرتبط با این موضوع جایزه‌ای از سوی حامیان جشنواره اهدا خواهد شد.

تاریخ تولید آثار باید پس از فروردین 1395 باشد و آثاری که در این جشنواره موفق به دریافت تندیس به عنوان بهترین فیلم داستانی، مستند، تجربی، پویانمایی  و بهترین فیلم جشنواره شوند، مستقیماً به بخش مسابقه " سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران " راه می‌یابند.

بخش فیلمنامه جشنواره منطقه‌ای ملایر به منظور کشف استعدادهای جوان در زمینه فیلمنامه‌نویسی و با توجه به اهمیت این حوزه به عنوان زیرساخت تولید فیلم در دو بخش آزاد و اقتباسی برگزارمی‌شود. فیلمنامه‌های ارسالی باید بر مبنای زمان حداکثر ۲۵ دقیقه نوشته و نباید تولید شده باشند.

بخش عکس جشنواره نیز شامل 3 بخش مجموعه‌عکس، تک‌عکس و بخش ویژه است. در این بخش به مفاهیم والای فرهنگی براساس باورها و ویژگی‌های فرهنگی مناطق مختلف ایران اسلامی، ارائه اندیشه‌ای نو بر پایه پژوهشی جامع برای دستیابی به بیانی صریح و قدرتمند در ارائه یک اثر ناب پرداخته می‌شود و شرکت در آن برای عموم آزاد است.

در بخش ویژه عکس، در راستای اهداف "همدان 2018" و انتخاب عنوان "پایتخت  مبل منبت" برای شهر ملایر، به عکس‌های  مرتبط با این موضوع جایزه‌ای اهدا خواهد شد.

شرکت همه‌ فیلم‌سازان، نهادها، سازمان‌های دولتی و تهیه‌کنندگان بخش خصوصی آزاد و ثبت‌نام در جشنواره تنها از طریق اینترنت امکان‌پذیر است. درخواست‌کنندگان با مراجعه به سایت www.iycs.ir می‌توانند شرایط کامل شرکت در جشنواره را مطالعه و فرم تقاضا را تکمیل کنند؛ مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار 16 تیرماه سال‌جاری است.

شصتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان- ملایر توسط انجمن سینمای جوانان ایران و فرمانداری ویژه شهر ملایر برگزارمی‌‌شود.