به گزارش هنرآنلاین، سفر گروهی به دهکده گردشگری سلامت صبا واقع در خلجستان از توابع دستجرد استان قم با حضور بیش از 30 هنرمند پیشکسوت از رشته‌های مختلف هنری از  23 تا 25 اردیبهشت برگزار شد. در این سفر هنرمندان از امکانات رفاهی این دهکده از جمله اقامت، دوچرخه سواری و قایقرانی و همچنین امکان ماهیگیری از دریاچه واقع در آن بهره‌مند شدند.

در این سفر گروهی در زمینه‌های دارت، تیر و کمان، ماهیگیری، قایقرانی و دوچرخه‌سواری نیز مسابقاتی برای هنرمندان برگزار شد که فضایی مفرح را برای آنان فرآهم آورد، همچنین استاد قربانعلی اجلی پیشکسوت خوشنویسی نیز ورکشاپی در این زمینه برگزار نمود.

لازم به ذکر است که در شب پایانی این همایش سه روزه ، هنرمندان حاضر با حضور سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه، دکتر بابایی مدیر و سازنده دهکده سلامت، سید داود حاج حسینی بخشدار خلجستان و جمع کثیری از مردم علاقمند در سالن همایش‌های این مرکز گردشگری ضمن برگزاری مراسمی صمیمی، از دو پیشکسوت خوشنویسی استان قم استادان سید جعفر کشفی و حسن آهنگران با اهدای هدایا  و لوح سپاس موسسه تجلیل به عمل آوردند.

سیدعباس عظیمی در این مراسم اظهار داشت: همانگونه که امسال از سوی مقام معظم رهبری سال حمایت از کالای ایرانی نام گرفته باید همچنان از خدمات و سرمایه‌گذاری‌هایی که در زمینه خدمت به مردم در کشور صورت می‌گیرد نیز حمایت شود.

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت افزود: دهکده گردشگری صبا با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و حمایت‌های دولتی ساخته شده و نیاز به حمایت جدی جهت رونق گرفتن و شناخته شدن دارد به همین سبب تصمیم گرفته شد تا برای سفر گروهی هنرمندان پیشکسوت از این ظرفیت  برای معرفی جاذبه‌های گردشگری این منطقه استفاده شود. 

عظیمی با اشاره به کمک دولت برای ساخت یک  سالن چند منظوره بر روی ساختمان فعلی و تکمیل و تجهیز استودیو صدا و سایر بخش‌های محوطه جنوبی اشاره و در این خصوص از دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور قدردانی کرد .

وی در ادامه با تشکر از دکتر کاراندیش گفت: جلساتی در خصوص شروع عملیات جدید عمرانی در ساختمان با مدیران حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع داشته‌ایم و دکتر کاراندیش دستورات لازم را برای تسریع در امور داده و به جد پیگیر موضوع می باشد.

 این برنامه با اجرای موسیقی استاد داود فیاضی، معرفی هنرمندان میهمان و قدردانی از دکتر بابایی مدیر و سرمایه گذار دهکده سلامت صبا، عوامل اجرایی و نهادهای بخش خلجستان و همچنین هنرمند پیشکسوت عزت‌اله رمضانی‌فر به پایان رسید.

در ادامه این گزارش آمده است با اطلاع‌رسانی قبلی و همکاری بخشداری، شهرداری و سایر نهادهای خلجستان جشنواره یک روزه تولیدات روستایی در این دهکده برگزار شد و به سبب حضور پیشکسوتان استقبال بی‌نظیری از سوی اهالی منطقه صورت گرفت.

حضور هنرمندان در بین اهالی و شور و شوق دیدار با انان با گرفتن عکس های یادگاری ساعاتی خاطره انگیز را رقم زد .

درحاشیه این سفر برخی از هنرمندان اظهار نظرهایی درباره این مکان داشتند؛ همچون منوچهر آذری پیشکسوت رادیو و تلویزیون که با ابراز خوشحالی از حضور در این مکان گفت: من به نقاط بسیاری در ایران سفر کردم اما هرگز فکر نمی‌کردم در منطقه‌ای همچون اینجا جایی چنین خوش آب و هوا وجود داشته باشد.

عزت‌اله رمضانی‌فر پیشکسوت بازیگری نیز گفت: دهکده سلامت صبا با تهران فاصله‌ای حدود 2 ساعت دارد که برای کسانی که از شهر نشینی و مشکلات آن خسته‌اند می‌تواند مکان بسیار مناسبی برای به دست آوردن آرامش باشد زیرا سکوت بسیار خوبی دارد.

جمشید جهانزاده پیشکسوت تئاتر و تلویزیون نیز در این رابطه اظهار داشت: دهکده سلامت صبا اسم با مسمایی برای این منطقه است زیرا استعمال دخانیات و استفاده از قلیان در آن ممنوع است و حتی خودروها نیز امکان ورود به آن را ندارند و باید در پارکینگ ابتدای مجموعه توقف کنند، برای همین محیطی سلامت و خانوادگی پدید می آید.

عنایت بخشی بازیگر پیشکسوت نیز با بی نظیر خواندن آب و هوای این منطقه، از مردم دعوت کرد برای یک بار هم که شده به این منطقه و به ویژه دهکده سلامت سفر کنند.

حجه‌السلام حجت کشفی از پیشکسوتان خوشنویسی که سالها ساکن شهر قم می‌باشد از اینکه طی این دوسال و علی رغم نزدیکی به قم متوجه این مجموعه نشده است اظهار تعجب کرد.

حسن آهنگران پیشکسوت خوشنویسی و از اهالی قم نیز از دیدن بنگاه سلامتی صبا تعجب کرده و آن را مکانی بسیار زیبا و خوش آب و هوا برای استفاده خانواده‌ها دانست. او از متولیان خواست تبلیغات موثرتری برای این مجموعه گردشگری و تفریحی انجام بدهند.

از جمله هنرمندان حاضر در این سفر می‌توان به استادان زیر اشاره نمود: عنایت بخشی، مصطفی غیاث، پروین محبی، منیژه آرمین، علی اکبر کرد بچه، دلاور هاشم لو، مریم معترف، مهرزمان فخار منفرد، سهراب سلیمی، جلیل فرجاد، هادی گلریز خاتمی، عزت اله مهرآوران، منوچهر آذری، بهمن عبدی، ذبیح اله احمدی، عباس بابویهی، حسن آهنگران، سیدجعفر کشفی، اسماعیل خلج، جمشید جهانزاده، فرزانه نشاط خواه، محمد فیلی، حسن ضرغامی، داود فیاضی، محمد نگینی، رضا بانگیز، قربانعلی اجلی، عزت اله رمضانی فر، ابراهیم رضایی، حسین شادی، محسن آقا نباتی، ملیح ناصری و هوشنگ توکلی.

این دهکده در مسیر قم به تفرش قرار گرفته و فاصله آن از قم ۶۵ کیلومتر و از تفرش حدودا ۳۶ کیلومتر می باشد.