سرویس استان‌های هنرآنلاین: این سامانه در سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران با حضور مدیرکل استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون گردشگری استاندار فارس و سرپرست اداره کل ارشاد فارس در قالب برنامه‌های روز فرهنگ و هنر استان فارس رونمایی شد.

رئیس شورای اسلامی روستای امامزاده بزم با اعلام این مطلب گفت: سال گذشته ٤ مسابقه کتاب‌خوانی در روستای امامزاده بزم با عناوین "قیام اندیشه" در حاشیه تعزیه تاریخی عاشورا، "خونه به خونه"، "ماهک و پرنده‌ها" در حاشیه پیاده روی ١٥هزارنفری رضوی(ع) و "روستاییان فرزانه" به صورت فیزیکی برگزار شد اما در سال جاری تصمیم گرفته شد که افزون بر برگزاری این مسابقات، سامانه‌ای برای رقابت‌های کتاب‌خوانی آنلاین ایجاد شود تا علاوه بر حذف کاغذ در فرآیند برگزاری مسابقه، افراد بیشتری فرصت حضور در مسابقات را پیدا کنند.

قاسم زراعتی با بیان اینکه سامانه مسابقات آنلاین کتاب‌خوانی "روستاییان فرزانه" توسط موسسه آفتاب مهر صبا فارس به عنوان مجری طرح‌های کتاب‌خوانی روستای دوستدار کتاب امامزاده بزم و با همکاری کمپین مروج کتاب‌خوانی روستا طراحی و اجرا شده است، گفت: این سامانه در سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران با حضور مدیرکل استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون گردشگری استاندار فارس و سرپرست اداره کل ارشاد فارس در قالب برنامه‌های روز فرهنگ و هنر استان فارس رونمایی شد.

این فعال فرهنگی در تشریح سامانه مسابقات آنلاین کتاب‌خوانی "روستاییان فرزانه"، گفت: این سامانه در پایگاه اطلاع‌رسانی حرفه‌ای روستای امامزاده بزم به آدرس ww.emamzadehbazm.gigfa.com  راه‌اندازی شده است بر این اساس افراد با مراجعه به این پایگاه، می‌توانند کتاب الکترونیکی مورد نظر را دریافت کرده و در زمان مقرر با مراجعه به صفحه آزمون آنلاین در مسابقه شرکت کنند.

رئیس شورای اسلامی روستای امامزاده بزم افزود: برای مسابقه شماره یک، کتاب "پنج داستان" از شاهکارهای جلال آل احمد انتخاب شده است که علاقه‌مندان تا ٥ خرداد ماه برای شرکت در مسابقه مهلت دارند.

زراعتی افزود: مسابقات آنلاین کتاب‌خوانی در گستره ایران برگزار می‌شود اما جامعه هدف برای تبلیغات گسترده در فاز اول روستاهای شهرستان بوانات و استان فارس خواهد بود.

وی گفت: امسال روستای امامزاده بزم علاوه بر رونمایی از این سامانه با ارائه چند برنامه از جمله "نمایشگاه عکس فعالیت‌های ترویج کتاب‌خوانی"، "معرفی نویسندگان و مشاهیر بوانات در قالب نمایشگاه کتاب"، "عرضه کتاب تاریخ و فرهنگ و بوانات"، "انتشار بولتن روستای دوستدار کتاب امامزاده بزم"  و ... در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور جدی داشت.

رئیس شورای اسلامی روستای امامزاده بزم تأکید کرد: روستای امامزاده بزم از معدود روستاهای بدونِ کتابخانه‌ای است که عنوانِ روستای دوستدار کتاب ایران را به دست آورده و امسال تمام تلاش خود را برای ایجاد یک کتابخانه درخور نامِ این روستای تاریخی و هدف گردشگری متمرکز می‌کند.

الهه بهرامی