سرویس استان‌های هنرآنلاین: مجید چیزفهم از برپایی نمایشگاه خوشنویسی با عنوان "گفته‌ سعدی" به مناسبت سالروز بزرگداشت شیخ اجل خبر داد و اظهار داشت: این نمایشگاه روز یکم اردیبهشت ماه همزمان با بزرگداشت سعدی در مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان فارس گشایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان تا ٢٩ فروردین مهلت دارند که آثار خود را ارسال کنند، گفت: هنرمندانی که درجه فوق ممتاز و بالاتر دارند می‌توانند آثار خود را برای شرکت در نمایشگاه به انجمن خوشنویسان شیراز ارائه دهند.

رئیس انجمن خوشنویسان استان فارس با بیان اینکه این نمایشگاه گوشه‌ای از ارادت هنرمندان فارس به شیخ اجل سعدی شیرازی است، افزود: آثار ارسالی باید به صورت پاسپارتو قاب گرفته و مرتبط با اشعار و حکایت‌های سعدی باشد.

چیزفهم دانشمندیان درباره دیگر شرایط شرکت در این نمایشگاه بیان کرد: شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را در هر یک از خط‌های خوشنویسی ارائه دهند و شرط اصلی داشتن درجه فوق ممتاز و بالاتر در خوشنویسی است.

وی درباره علت قرار دادن این شرط عنوان کرد: آثاری که در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد باید دارای کیفیتی مطلوب و بدون خطا باشد و علت قرار دادن این شرط نیز همین مسئله است.

الهه بهرامی