به گزارش هنرآنلاین،  حجت‌الاسلام محمد تقی محمدیان  رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی در آیین افتتاح مجتمع فرهنگی سینمایی قدس تبریز اظهار کرد: شکل گیری، ‌بهسازی و آغاز به کار این مجموعه مرهون حمایت‌های مدیران و مسئولان استانی است، قدردانی از بانیان این امر سبب تشویق بانیان خیر به ساخت چنین مجموعه‌های فاخر و در خور شان تبریز قهرمان، شهر شعر، شعور و شهدا خواهد شد.

وی با ابراز امیدواری از افتتاح زیرساخت‌های مناسب در آینده گفت: امیداوریم مجموعه‌ها و زیرساخت‌های مناسب با شان مردم ساخته و افتتاح شده و تقدیم مردم فرهنگ پرور تبریز شود.

 داوود بهبودی  رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی نیز در ادامه‌ این مراسم اظهار کرد: تبریز در تاریخ سینمایی کشور، مشهور به دارا بودن اولین سینما است که این نیز نشان از علاقه‌مندی مردم به صنعت سینما و هنر در قالب‌های مختلف آن و مهد هنرمندان است.

وی با اشاره به دوره‌ی گذار صنعت سینما ادامه داد: در دوران گذار صنعت سینمای داخل کشور در چند دهه‌ی اخیر، برخی ملاحظات اجتماعی و فرهنگی، گرد و غبار را به روی فضای کالبدی صنعت سینما افکنده بود.

وی در ادامه افتتاح پردیس سینمایی قدس تبریز را حاصل تلاش گفت: مجموعه کنونی حاصل تلاش و دلسوزی مسئولانی است که این کمبود را احساس می‌کردند،‌ استقبال‌  مردم‌ نیز به تکرار این تجربه‌ها، نوسازی و بهسازی زیرساخت‌های مورد نیاز کمک کرده و گسترش فضاها و ظرفیت‌های این چنینی را سرعت خواهد بخشید.

بازسازی پردیس سینمایی قدس تبریز از سال ۹۴ آغاز شد و تخریب کلیه تجهیزات فرسوده، بازسازی تاسیسات مکانیکی و برقی به صورت مدرن و به روز، تفکیک سینما به دو سالن استاندارد مجزا، صدابندی و ایزولاسیون صوتی و نوری مجتمع، تجهیز سالن شماره دو با ۲۰۰ صندلی و سیستم صوتی چند منظوره و تجهیز سالن شماره یک با ۲۶۰ صندلی از جمله اقدامات برای ساخت این مجموعه به شمار می‌آیند.

محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری کشور  نیز در آیین افتتاح پردیس سینمایی قدس تبریز اظهار کرد: تبریز و آذربایجان شرقی همواره در مسایل مهم کشور، نقش موثری داشته است، از این رو حق مردم این شهر باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود ادا شود و روزی شاهد گشایش تک تک سینماهای این استان و مجهز شدن آن باشیم.

وی در ادامه توجه به اخلاق و خانواده را از مهم‌ترین ویژگی‌های سینمای ایران در دوران پس از انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: توجه به فرهنگ ایرانی و اخلاق است که می‌تواند ما را به جایگاه مناسب جهانی برساند، در کشورهای همسایه نیز سینمای ایران را با اخلاق می‌شناسند و امیدواریم سینماگران جوان هم به این موضوع توجه داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش تعداد سینماهای حوزه هنری در کشور را ۱۰۰ سینما خواند و گفت: حدود ۹۶ سالن در کشور فعال است و امیدواریم تا پایان سال جاری این تعداد به 120 مورد برسد، همچنین در سال گذشته حدود دو هزار صندلی افزایش ظرفیت داشتیم که قرار است در شش ماه اول سال جاری چهار هزار صندلی نیز بر ظرفیت سینماهای کشور افزوده شود.

در پایان این مراسم از فعالان حوزه هنری و سینمای استان تقدیر شد.