به گزارش هنرآنلاین ، غلامرضا یوسفی نژاد، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در آستانه هفته هنر انقلاب اسلامی با تبریک آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی با بیان این مطلب گفت: در حالیکه هنر پس از پیروزی انقلاب اسلامی رشد کمی و کیفی به خود دید، امروز پس از نزدیک ٤٠ سال هنوز نیازمند این هستیم که در حوزه های فرهنگی و هنری انقلابی بودن را فراموش نکنیم.

وی با تاکید بر اینکه در هفته هنر انقلاب اسلامی برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس بر محور این موضوع پیش بینی شده است، افزود: با توجه به اینکه ٢٠ فروردین ماه به مناسبت شهادت سید اهل قلم، مرتضی آوینی آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده اهالی فرهنگ و هنر استان هم به تاسی از اندیشه های این شهید بزرگوار هنر انقلابی را گرامی می دارند.

یوسفی نژاد با توجه به اینکه در هفته هنر انقلاب اسلامی نهادهای فرهنگی و هنری برنامه هایی تدوین کرده اند که اطلاع رسانی شده اعلام کرد: تماشاخانه ها، نگارخانه ها، سالن های سینما و موسسه های فرهنگی و هنری زیرمجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه های این هفته را به شکلی درخور برگزار خواهند کرد.

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس تصریح کرد: همایش استانی یازدهمین همایش بین المللی پژوهشهای قرآنی با محوریت استکبارستیزی با سخنرانی حجه الاسلام و المسلمین رضوی اردکانی دوشنبه ٢٠ فروردین ماه ٩٧، ساعت ٩,٣٠ در دانشکده علوم قرآنی شیراز برگزار می شود.

این در حالی است که روز یادشده از ساعت ٨,٣٠ صبح مراسم آغاز رسمی هفته هنر انقلاب اسلامی و ادای احترام به شهدا با حضور هنرمندان و اعضای ستاد برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی برپا خواهد شد.

هفته هنر انقلاب اسلامی با همکاری حوزه هنری فارس، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس برگزار می شود.