به گزارش هنرآنلاین به نقل از جنوب نیوز؛ این المان در زمان رونمایی طرح و سپس ساخت آن با انتقاداتی توسط کارشناسان معماری و شهرسازی و بسیاری از شهروندان همراه شد، چرا که ارتباطی بین این المان با میدان تاریخی شهر بوشهر احساس نمی‌شد.

شورای چهارم و شهردار پیشین بوشهر در مقابل انتقادات پیرامون این المان مقاومت کرده تا اینکه با آغاز بکار شورای جدید شهر، کمیسیون عمران طرح حذف آن را به صحن آورد و در آذرماه به تصویب اکثریت اعضا رسید.

با این حال سرپرست شهرداری بوشهر در زمینه تخریب این المان که با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان احداث شده مقاومت کرده و دو هفته پیش که با طرح سوال برخی اعضای شورا پیرامون اجرایی نشدن مصوبه مواجه شد، اظهار داشت: تلاش‌هایی برای اصلاح این المان به منظور جلوگیری از تخریب آن در دست کار است.

با این حال اعضای شورا معتقدند بودند شهرداری با گذشت دو ماه از مصوبه حذف این المان اعتراض یا نظری درباره این نظر شورا نداشته و اصلاح آن نیز به نتیجه نمی‌رسد، از این رو بر حذف آن اصرار شد.

نهایتا بامداد دوشنبه نیروهای شهرداری بوشهر به تخریب این المان اقدام کردند؛ درحالی که کمتر از دو سال از بهره برداری آن می‌گذشت.