به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛احمد محبی ٢٠ اسفند ماه سالجاری در جلسه برنامه ریزی اختتامیه این جشنواره با بیان اینکه مهلت ارسال آثار به این جشنواره ٢٥بهمن ماه سالجاری پایان یافت گفت: ١١٨ اثر  در قالب ٩٠ گروه از ١٧ استان به دبیرخانه دومین جشنواره ملی مجسمه های نمکی تالاب کجی  استان ارسال شد که از این تعداد در نهایت ٢٥ گروه برای داوری نهایی انتخاب شد.

وی با اشاره به اینکه طاهر شیخ الحکمایی،هادی عرب نرمی و محمد بهرامی هیات داوران جشنواره را تشکیل می دهند خاطرنشان کرد: مرحله اولیه داوری جشنواره انجام شد و ٢٥ گروه برای مرحله پایانی جشنواره انتخاب شدند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه علاوه بر ٢٥ گروه منتخب هیات داوران ٥ گروه از برگزیدگان دوره های قبل جشنواره نیز در بخش رقابتی دعوت خواهند شد یادآور شد:١٥ گروه مجسمه ساز بومی محلی در بخش جنبی این جشنواره شرکت خواهند کرد که جوایز ویژه ای به گروه های برتر اهدا خواهد شد.

محبی در پایان خاطرنشان کرد: ٢٣ و ٢٤ فروردین ماه ٩٧ مرحله حضوری و اختتامیه جشنواره برگزار خواهد شد و تصریح کرد:هر هنرمند می تواند در مرحله نهایی یک نفر را بعنوان دستیار معرفی و همراه داشته باشند.