به گزارش  هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان امور سینمایی، سمعی و بصری؛ آیین افتتاح مجتمع فرهنگی-سینمایی خلیج فارس دامغان با حضور سیدهادی حسینی معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رمضانعلی حیدری خلیلی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان امور سینمایی،سمعی و بصری،سید حسین سیدی مدیر عملکرد سازمان امور سینمایی،حسن بیگی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، مدیران فرهنگی و هنرمندان استان سمنان برگزار شد.

در این مراسم علی اصغر مجد فرماندار شهرستان دامغان با اشاره به نیاز این شهر به وجود سینما گفت: باید از تلاش‌های کستانی که باعث ساخت چنین مکان فرهنگی شدند تقدیر کرد چراکه شهر دامغان به یک مجتمع فرهنگی-هنری و سینما نیاز داشت و این مجتمع می‌تواند منجر به توسعه و ارتقاء سطح فرهنگی اقشار مختلف مردم و جوانان شود.

همچنین رمضانعلی حیدری خلیلی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان امور سینمایی،سمعی و بصری با اشاره به رویکرد سازمان امور سینمایی در حمایت از سالن‌سازی در کشور گفت: یکی از برنامه‌های مهم سازمان امور سینمایی عقد تفاهمنامه با استان‌های مختلف جهت احداث سالن در شهرهای فاقد سینما و ساخت مجتمع‌های سینمایی با مشارکت بخش خصوصی است که در همین راستا ساخت ٦٢ سالن سینما در شهرهای فاقد سینما و فعال کردن ١٢٩ سینمای سیار در شهرهای مرزی و محروم را در برنامه داریم.

مجتمع فرهنگی سینمایی خلیج فارس دامغان در پنج طبقه و با زیربنای ٧٠٠ مترمربع و مشتمل بر سه سالن سینما با ظرفیت ٣٠٠ صندلی و با حمایت موسسه سینماشهر مورد بهره برداری قرار گرفت.

این مجتمع سینمایی پس از افتتاح با حضور مقامات و هنرمندان از روز یکشنبه ٢٠ اسفندماه با نمایش فیلم‌های سینمایی روز کارش را آغاز نمود که در اولین روز فعالیت بیش از ١٣٠٠ مخاطب را توانست جذب کند.