به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط‌ عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، سیدصادق موسوی، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران با اشاره به کمبود سالن سینما در برخی از شهرهای کشور خاطرنشان کرد: انجمن سینمای جوانان ایران قصد دارد در شهرهایی که فاقد سالن سینما هستند و نیز در مناطق دور از مراکز استان‌ها که به سینما دسترسی ندارند، نسبت به تهیه و تحویل "سینما سیّار" اقدام کند.

وی افزود: در این سینماها هم‌زمان با تهران و شهرهای بزرگ کشور، فیلم‌های سینمایی روز برای علاقه‌مندان به نمایش درخواهد آمد.

موسوی ادامه داد: فاز اول این پروژه تحویل ۲۵ دستگاه سینما سیّار است و قرار است تا شروع سال آینده روند اداری این مسئله طی و اکران فیلم‌ها از نوروز سال ۹۷ آغاز شود.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران در خصوص نحوه آموزش اپراتورهای این پروژه تصریح کرد: برای آموزش نحوه کار با این دستگاه‌ها دو گروه از دفاترانجمن طی ۲ روز به تهران اعزام شدند و با حضور در کلاس‌های آموزش عملی، با مشخصات و نحوه کار با سینما سیار آشنا شدند.

وی در پایان افزود: شهرهایی که در فاز نخست صاحب سینما سیّار خواهند شد، عبارتند از: شاهرود، اردبیل، دزفول، تربت حیدریه، سبزوار، نیشابور، قزوین، سنقر، بم، کرج، لاهیجان، شهرکرد، بوشهر، نهاوند، خرم‌آباد، یزد، تالش، سنندج، مشهد، مشکین‌‌شهر، گناباد، رودبار، کرمانشاه، بجنورد و سمنان.