به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، علی غیاثی ندوشن اعلام کرد: جشنواره موسیقی کویرنشینان در دو بخش استانی و منطقه‌ای برگزار می‌شود.

به گفته وی در بخش منطقه‌ای، استان‌های یزد، کرمان، کرمان جنوب، اصفهان، خراسان جنوبی و سمنان در این جشنواره شرکت می‌کنند.

وی گفت: جشنواره موسیقی کویرنشینان با هدف پاسداشت قرن‌ها تلاش مردمان صبورخطه کویر در حفظ حیات و یادآور همراهی و همدلی هنرمندان پرتلاش موسیقی با فرازهاى درخشان معاصر کشورمان برگزار می‌شود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد افزود: این جشنواره در بخش استانی در دو بخش رقابتی و جنبی در شاخه‌های گروه‌نوازی موسیقی ایرانی و گروه‌نوازی موسیقی پاپ برگزار می‌شود.

وی گفت: علاقه‌مندان تا ٢٢ اسفندماه سال جاری برای شرکت در این جشنواره فرم‌ها و نمونه آثار لازم را به دبیرخانه این جشنواره که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد مستقر است ارسال کنند.

وی تاکید کرد: برای شرکت در جشنواره موسیقی کویرنشینان محدودیت سنی وجود ندارد و رییس هیئت داوران فردین خلعتبری از اساتید برجسته موسیقی است.

غیاثی ندوشن در عین حال در خصوص جشنواره منطقه‌ای موسیقی کویرنشینان نیز گفت: این جشنواره هم در شاخه‌های؛ گروه‌نوازی موسیقی کلاسیک ایرانی، آهنگ‌سازی موسیقی ایرانی، آهنگ‌سازی ارکسترال و پژوهش برگزار می‌شود.

وی زمان برگزاری این جشنواره را فروردین ماه سال آینده اعلام کرد.