سرویس استان های هنرآنلاین: سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: امسال در حوزه فرهنگ و مبحث پایتختی کتاب، شهر شیراز، صدرا و اوز جزو بیست شهر مرحله نیمه نهایی بودند که پس از بررسی‌های صورت گرفته؛ شهر صدرا به عنوان پنج شهر برگزیده و نامزد پایتخت کتاب ایران؛ انتخاب و در جمع پنج شهر فینالیست قرار گرفته است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: روستای امامزاده بزم از شهرستان بوانات و روستای فیشوَر از شهرستان اوز در استان فارس نیز در چهارمین جشنواره روستاهای دوستدار کتاب ایران برگزیده شده‌اند و این درحالیست که سال گذشته هم فهلیان از شهرستان نور آباد و خواجه جمالی از شهرستان نی ریز برگزیده شده بود.

یوسفی ادامه داد: هرسال ١٠ روستا به عنوان روستای دوستدار کتاب ایران انتخاب می‌شوند که با احتساب برگزیدگان امسال استان فارس به علاوه روستای لایزنگان از داراب، در مجموع چهار دوره گذشته؛ فارس ٥ روستای دوستدار کتاب دارد.

این مدیر فرهنگی بیان داشت: روستای فهلیان نیز امسال به عنوان برگزیده برگزیدگان انتخاب شده است به این معنی که از میان ١٠ روستای برگزیده سال گذشته، روستایی که فعالیت‌های ترویجی خود در حوزه کتابخوانی را استمرار دهد، به این عنوان دست می‌یابد.

به گفته وی، آیین تقدیر از روستاهای دوستدار کتاب و پایتخت کتاب ایران امروز سه شنبه ٨ اسفند ماه جاری در تالار وحدت تهران با حضور معاون اول رییس جمهور؛ وزرای کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان مجلس و مقامات فرهنگی کشور ایران برگزار می‌شود.