به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، سیما رجبی روز دوشنبه 7 اسفندماه گفت: شورای نظارت در آموزشگاه‌های آزاد هنری این استان با حضور اعضا در این اداره کل تشکیل و درخواست تاسیس هفت آموزشگاه را مورد بررسی قرار داد.

وی گفت: از این تعداد درخواست شش متقاضی تایید و یک درخواست مورد تایید قرار نگرفت.

رجبی با بیان اینکه این آموزشگاه‌ها در رشته‌های مختلف هنری فعالیت می‌کنند گفت: تاسیس آموزشگاه خوشنویسی در بسطام، هنرهای تجسمی و موسیقی در سمنان، موسیقی در دامغان و آرادان و هنرهای تجسمی در گرمسار از آموزشگاههایی است که تاسیس آنها به تایید شورای نظارت بر آموزشگاههای آزاد هنری استان سمنان رسید.

وی متذکر شد: سه مورد از این آموزشگاهها در رشته موسیقی است که علاوه بر تایید مجوز در استان، نیاز به تایید نهایی در مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: در این نشست همچنین پرونده درخواست تمدید فعالیت پنج آموزشگاه دیگر مورد بررسی قرار گرفت که با تمدید فعالیت این آموزشگاهها موافقت شد.

در استان سمنان هم اکنون بیش از ٦٥ آموزشگاه هنری فعالیت دارند که با تاسیس این آموزشگاهها به بیش از ٧٠ آموزشگاه امور هنری افزایش می یابد.