به گزارش هنرآنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ حسین فرخنده در جلسه مشورتی با مدیران مجتمع های فرهنگی و هنری شهرستان های استان از آنها به عنوان مدیران فرهنگی در شهرستان ها یاد کرد و اظهار داشت: ارزش فعالیت مدیران مجتمع های فرهنگی و هنری کمتر از فعالیتی نیست که روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان ها انجام می دهند.

وی فعالیت در مجتمع های فرهنگی وهنری شهرستان ها را مهم خواند و گفت: مجتمع های فرهنگی وهنری حوزه اندیشه ها و به مثابه روح شهرستان ها هستند.

فرخنده کار مدیران مجتمع های فرهنگی و هنری را بسیار ارزشمند و خطیر دانست و  تصریح کرد: مدیران مجتمع ها با افراد فرهیخته و صاحب نظری همچون هنرمندان رشته های مختلف فرهنگی وهنری سرو کار دارند.

وی با بیان اینکه موسیقی و هنر روح را تلطیف می دهند، تاکید کرد: مجتمع فرهنگی  و هنری جایی است که اندیشه ها در آنجا رشد و تعالی پیدا می کند و در این راستا مدیران مجتمع ها باید همواره برای استفاده از ظرفیت های فرهنگی و هنری به نحو شایسته بهره جویند.

فرخنده با بیان اینکه هر چقدر بتوانیم هنر را در جامعه گسترش دهیم آسیب های اجتماعی و خشونت کمتر می شود، اذعان داشت: ذات هنر این است که بتواند زیبایی ها را به مخاطب ارائه دهد چرا که مخاطب در هنر به دنبال زیبایی ها است.

وی با بیان اینکه رسالت اصلی فعالیت در مجتمع های فرهنگی و هنری راه گشایی است، اظهار داشت: مدیران مجتمع ها باید مردم را در فعالیت های فرهنگی و هنری مشارکت دهند و هر چقدر که بتوانیم مشارکت فکری و اجتماعی بیشتری بگیریم به همان میزان موفق تر خواهیم بود، چرا که مشارکت کلیدی ترین واژه برای موففیت ما در مجتمع های فرهنگی وهنری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به سفرهای شهرستانی در طول سال و ارتباط تنگاتنگ همه دستگاه های اجرایی شهرستان ها با فعالیت های فرهنگی و هنری در مجتمع ها، از مدیران مجتمع های فرهنگی  و هنری شهرستان خواست مطالبات، نظرات، پیشنهادات و ... را جمع بندی کنند تا در جلسات شهرستانی به مدیران بالادستی ارائه و در راستای عملیاتی کردن آنها برنامه ریزی صورت پذیرد.

حسین فرخنده با بیان اینکه مجتمع های فرهنگی و هنری خانه هنرمندان است، خاطرنشان کرد: مدیران مجتمع ها باید با هنرمندان گفتگو، مشارکت و اعتماد کنند و از ظرفیت های فرهنگی و هنری هنرمندان در شهرستان ها برای پیشبرد اهداف به نحو شایسته استفاده کنند.

در این جلسه مدیران مجتمع های فرهنگی و هنری هم به ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده، ارائه برنامه های سال آینده، و نظرات و پیشنهادات خود و مواردی همچون ریل گذاری در حوزه فرهنگ، اعتماد سازی، فعالیت مستمر در مجتمع ها، جلب رضایت هنرمندان و مردم، تلاش برای گسترش فعالیت های فرهنگی وهنری و معرفی ظرفیت های هنری به مردم و ... پرداختند.

گفتنی است؛ در سال جاری ٧ مجتمع فرهنگی و هنری به فعالان فرهنگی واجد شرایط واگذار شده است.