سرویس استان های هنرآنلاین: پروژه عکس فاطمه نهاری با عنوان "سکوت شکسته" که حاصل ٢سال فعالیت و مطالعه در این حوزه به ویژه روحیه و حس و حال این خشونت ها در میان کودکان بود معرفی شد.

این نمایشگاه پرفورمنس به همت و حمایت نگارخانه سروناز در روزهای ٢ تا ٤ اسفندماه جاری برگزار می شود؛ سروناز تنها نگارخانه حامی فعالیت های کودکان و نوجوانان و دانش آموزی است که تا کنون پروژه های زیادی را در این راستا  انجام داده است.

مجموعه "سکوت شکسته" متعلق به فاطمه نهاری عکاس جوان و دانش آموخته این رشته و فعال حوزه کودکان است که در امتداد اهداف نشست تخصصی تعامل هنر و حقوق کودکان برگزار می شود و یک مطالعه عکاسی در راستای حالات کودکان آسیب دیده است.

در معرفی این نمایشگاه عنوان شده: "در این راه ما حق نداشتیم از کودکان آسیب دیده تصویری ثبت کنیم. ما حق نداریم برای پیشبرد کارهای خودمان، شرح یک بلا و ناراحتی را ثبت و تقویت و تشدید کنیم، به عبارتی سوءاستفاده کنیم؛ هیچ کدام از این چهره ها متعلق به کودکان آسیب دیده نیستند و از مدل استفاده شده است."

تصاویر نمایشگاه یادشده با نظر مشاوران این حوزه انتخاب شده و قرار است بعد از رونمایی و ارائه در اختیار مراکز آسیب شناسی و اطلاع رسانی این حوزه قرار گیرد؛ به عبارتی مجموعه ای کاملا کاربردی است.

گفتنی است: مدیر پروژه و کیوریتور نمایشگاه، مهگان فرهنگ است و این ارائه به عنوان اولین فعالیت رسمی بخش تخصصی گروه کودک و نوجوان عکس و  فیلم سروناز است و آغاز به کار این مجموعه را معرفی می کند.

الهه بهرامی