به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، علی اصغر کاراندیش در حاشیه بازدید از پروژه ملی تالار مرکزی رشت، افزود: ٣٠٠ مجتمع فرهنگی - هنری در سراسر کشور در حال احداث است که با ساخت و تکمیل آنها، به فضای مطلوب و استاندارد فرهنگی نزدیک خواهیم شد.

وی در مورد پروژه تالار مرکزی رشت که احداث آن از سال ١٣٨٦ آغاز شده است، گفت: این پروژه تقریبا به اتمام رسیده و علت تاخیر آن، مشکل برگشت صدا در سالن کنسرت بود که با حضور شرکت های خارجی رفع نشد و در نهایت با طراحی استادان داخلی، این مشکل برطرف شده است.

کاراندیش ادامه داد: تاکنون ٦٠٠ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این پروژه هزینه و اعتبار اتمام آن نیز تا پایان سال تامین شده و اگر پیشرفت کار با همین سرعت ادامه یابد، تالار مرکزی رشت اوایل سال آینده طی مراسم رسمی افتتاح می شود.

ساخت تالار مرکزی رشت به عنوان یکی از زیر ساخت های فرهنگی و با هدف ارائه بستر مناسب برای انجام فعالیت های فرهنگی، هنری و موسیقی در سال ١٣٨٦ آغاز شد. در این پروژه که از پروژه های ملی استان است و با نظارت دفتر طرح های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال اجراست، عواملی مانند فقدان تأمین اعتبار پروژه، پیچیدگی های فنی و رعایت موارد خاص آگوستیکی سالن کنسرت هال در طولانی شدن پروژه نقش بسزایی داشته است.

تالار مرکزی رشت یکی از هشت تالار زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در فضایی به مساحت ١٢ هزار مترمربع شامل سالن کنسرت هال موسیقی با ظرفیت ٩٨٠ نفر، سالن تئاتر با ظرفیت ٥٤٠ نفر، سالن تمرین تئاتر با ظرفیت ٧٠ نفر، سالن موسیقی سنتی با ظرفیت ١٢٠ نفر در حال احداث است.

مساحت فضاهای فرهنگی - هنری استان گیلان، ٣٤ هزار و ٩٤٢ متر مربع است که با افتتاح طرح ملی تالار مرکزی رشت، ١٢ هزار متر مربع به فضای فرهنگی استان افزوده می شود.

علی اصغر کاراندیش معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دی ماه گذشته نیز از این پروژه و دیگر پروژه های فرهنگی استان بازدید کرده بود و بر اساس تعیین برنامه قبلی، بنا شده هر ماه از پروژه تالار مرکزی رشت بازدید کند.