به گزارش هنرآنلاین، امیر رجبی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ما در برخی از رشته‌های هنری با توجه به سبقه و سابقه دینی و ارزشی شرایط مناسبی داریم که نظیر آن شعر آئینی است که حتی بعد از انقلاب نیز در ژانرهای مختلف این جنبه آثار فرهنگی و هنری تقویت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در نقطه مقابل در برخی از رشته‌ها به دلیل کمبود اعتبارات و زیرساخت‌ها اقدامی مناسب انجام نشده به طوری که بعد از چهار دهه از پیروزی انقلاب هنوز در ساخت فیلم بلند کارنامه قابل قبولی نداریم.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل با اشاره به برخی نارسایی ها در زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در استان به ویژه نبود سالن‌های نمایش و تئاتر ، بیان کرد: ما تنها سالن فدک را برای این فعالیت‌ها در استان داریم در حالی که اردبیل نیازمند چندین سالن مناسب است تا بتوان آثار متعددی را در آنها به نمایش گذاشت.

رجبی با بیان اینکه در برخی رشته‌ها نظیر شعر، داستان و رمان بعد از انقلاب با حضور چهره‌های شاخص از این استان تاثیرگذار عمل کردیم، تصریح کرد: مرحوم امیرحسین فردی، داود غفارزادگان و محمدرضا بابرامی از جمله تاثیرگذارترین افراد در حوزه ادبیات داستانی انقلاب هستند که از چهره‌های مطرح ملی محسوب می‌شوند که از این خطه برخاسته‌اند.

وی به وجود محدود اساتید در برپایی کارگاه‌های داستان‌نویسی و شعر اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ما در حوزه هنری هم به تخصص و هم به تعهد بها می‌دهیم قطعا سعی‌مان بر این است تا از اساتیدی که دارای هر دو شاخصه باشند استفاده کنیم.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل در ادامه بیان کرد: صرف تخصص و تکنیک نمی‌توانیم اساتیدی را در کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی بکارگیری کنیم بلکه با توجه به شدت گرفتن یک دیدگاه شبه روشنفکری در هنر که در بین هنرمندان و اهالی سینما در چشم دوختن به جشنواره‌های خارجی به چشم می‌خورد ما در کنار تخصص به تعهد نیز در بها دادن به ارزش‌ها و قواعد نظام اسلامی پایبند هستیم.

رجبی رسالت حوزه هنری را در کنار تربیت هنرمندان متخصص و متعهد حمایت از تولید آثار فاخر هنری و فرهنگی دانست و تصریح کرد: ما هر چند در تولید فیلم بلند موفق عمل نکردیم اما در عرصه فیلم کوتاه و 100 ثانیه‌ای هنرمندان این استان حضور موفق در جشنواره‌های مختلف داشتند.

وی با انتقاد از نگاه هزینه‌ای به حوزه فرهنگ و بی‌توجهی به تخصیص اعتبارات به این بخش، افزود: متاسفانه برخی از مسئولان با اولویت قرار دادن بحث اقتصادی و اشتغال سعی می‌کنند به نوعی از توجه به حوزه فرهنگ طفره رفته و از تقویت این بخش غفلت کنند در حالی که مسایل فرهنگی، هنری و اجتماعی جزو الزامات و ضرورت‌های توسعه جامعه ما است.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل با انتقاد از برخی خانواده‌ها در بی‌توجهی به خرید آثار فرهنگی و هنری و جایگزینی این مساله با خریدهای تجملاتی و تزئینی، اظهار کرد: متاسفانه فرهنگ خرید آثار فرهنگی و هنری حتی رفتن به سینما، تئاتر و دیدن گالری‌ها بسیار ضعیف است، به طوری که ما در این حوزه نتوانسته‌ایم یک توجه و نگرش متفاوتی را ایجاد کنیم.

رجبی در ادامه با بیان اینکه باید به صورت کیفی به کارها و آثار هنری بها داده شده و زمینه تولید آثار باکیفیت فراهم آید، خاطرنشان کرد: استان اردبیل در شعر آئینی جزو استان‌های پیشرو کشور است و قطعا از لحاظ کیفی به تقویت و توسعه این فعالیت‌ها بها داده می‌شود.