به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، جلال قلعه شاخانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان روز گذشته ٢٤ بهمن ماه در نشست هم اندیشی با روسای انجمن ها و فعالان فرهنگی و هنری شهرستان مریوان، اظهار کرد: شهرستان مریوان ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی در عرصه فرهنگ و هنر دارد. 

وی از از احیای جشنواره هنرهای تجسمی در این شهرستان خبر داد و گفت: جشنواره هنرهای تجسمی شهرستان مریوان چند سالی است که اجرا نشده است و باتوجه به درخواست هنرمندان و موسسات فرهنگی هنری این شهرستان این جشنواره از سال آینده احیا می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری را از اولویت های این اداره کل برشمرد و افزود: اعلام آمادگی می کنیم که تمام قد برای برگزاری جشنواره های متناسب با فرهنگ منطقه و استان تلاش می کنیم.

قلعه شاخانی خواستار حمایت بخش خصوصی از فعالیت های فرهنگی در شهرستان مریوان شد و ادامه داد: بودجه دولتی کفاف برگزاری جشنواره های کلان و درخور توجه را نمی دهد و در این راستا نیازمند حمایت بخش خصوصی هستیم.

 وی همچنین بر تعامل بیشتر نهادهای فرهنگی تاکید و اذعان کرد: تعدد دستگاه های متولی فعالیت فرهنگی موجب موازی کاری و بروز مشکلاتی برای فعالان این عرصه می شود که لازم است با تعامل و همکاری بیشتر در جهت توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری گام برداشت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری دوره های آموزشی خبرنویسی در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: با توجه به درخواست و احساس نیاز خبرنگاران و اهالی رسانه این شهرستان آماده برگزاری کلاس های خبرنویسی در حوزه های مختلف هستیم.

قلعه شاخانی همچنین گفت: سایر انجمن های فرهنگی و هنری نیز اگر خواستار برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی هستند می توانند درخواست خود را به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ارائه دهند تا مقدمات برگزاری کلاس های اموزشی فراهم شود.

وی فرآیند طولانی صدور مجوز را یکی از مشکلات مطرح شده اهالی فرهنگ و هنر این شهرستان عنوان و خاطر نشان کرد: در همین راستا فرایند مجوز صدور به شهرستان واگذار می شود که روسای شهرستان ها می توانند با توجه به قوانین و مقررات در این زمینه تصمیم گیری کنند.

یکی از فعالان فرهنگی شهرستان مریوان در ابتدای این نشست هم اندیشی زمان طولانی صدور مجوز و موازی کار و دخالت سایر ارگان ها در اهدای مجوز را از مشکلات پیش روی فعالان فرهنگی شهرستان مریوان اعلام کرد.

اصحاب فرهنگ و هنر مریوان همچنین خواستار تعامل و حمایت های بیشتر از انجمن های فرهنگی و هنری در شهرستان ها شدند.

کم توجهی به اهالی رسانه شهرستان مریوان نیز یکی دیگر از مسائلی بود که در این نشست هم اندیشی با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در میان گذاشته شد.

اصحاب فرهنگ و هنر مریوان همچنین خواستار برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی در این شهرستان شدند.