سرویس استان‌های هنرآنلاین: مرضیه احمدی فخر مدیر هنری دهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در استان فارس درباره برگزاری نمایشگاه تجسمی فجر در این استان به هنرآنلاین گفت: در دهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر که شیراز هم یکی از میزبانان آن به شمار می‌رود، آثار شاخصی از هنرمندان استان فارس به نمایش درآمده است.

او همچنین خاطرنشان کرد: پیش از برگزاری نمایشگاه بیش از ۶۰۰ عکس اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال که بیش از ۲۰۰ اثر توسط داوران انتخاب شد و این آثار در قالب نقاشی، گرافیک، تصویرسازی، ویدئو آرت، چیدمان، مجسمه و کاریکاتور ارائه شده بودند.

او‌ کیفیت آثار ارسالی را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: آیین افتتاحیه نمایشگاه تجسمی فجر استان در بخش مسابقه عصر روز گذشته 24 بهمن‌ماه در نگارخانه وصال شیراز برگزار شد و تا 30 بهمن ماه در این نگارخانه برپاست.

احمدی فخر با بیان این که آثار این دوره از جشنواره های تجسمی به تفکیک هر رشته در نگارخانه‌ها تقسیم شده است، گفت: در روز افتتاحیه "گالری گردی" با همراهی هنرمندان انجام گرفت و بازدید از نگارخانه "وصال" شامل آثار نقاشی، ویدئو آرت، مجسمه؛ گالری "تار و پود" شامل بخش دیگری از آثار نقاشی؛ گالری "استاد غلامی" شامل آثار عکس، نقاشی‌خط، طراحی و چاپ و کاریکاتور، نگارخانه "ملی عکاسی" بخش ویژه نمایش آثار شهرستان‌ها و گالری "آب" آثار گرافیک، تصویرسازی صورت گرفت.

او ادامه داد:  این نمایشگاه‌ها تا 30 بهمن‌ماه در این نگارخانه‌ها برپاست و علاقمندان می‌توانند از این آثار دیدن کنند.

مدیر هنری استان فارس با بیان اینکه آثاری که نشان دهنده فرهنگ و هنر اصیل استان فارس بودند، در اولویت گزینش قرار گرفتند، عنوان کرد: در فراخوان هیچ محدودیتی برای حضور هنرمندان قائل نشدیم و هر یک از هنرمندان می‌توانستند نمونه اثر خود را به صورت عکس همراه با رزومه کاری به کانال اختصاصی انجمن تجسمی استان فارس یا دفتر آن در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تحویل دهند.

دبیر جشنواره تجسمی فجر استان فارس همچنین از برگزیده شدن دو اثر از غلامحسین صابر نقاش و عکاس شیرازی برای شرکت در نمایشگاه بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر خبر داد.