به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، جلال قلعه‌شاخانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در آیین کلنگ زنی این مجتمع اظهار کرد: اعتبار لازم برای ساخت این پروژه از سوی کمیته برنامه‌ریزی استان تخصیص داده شده است.

وی ادامه داد: یکی از رویکردهای اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان توجه و حمایت بیشتر به مسائل فرهنگی و فراهم کردن بسترهای مناسب برای این کار است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان توسعه فرهنگی را لازمه توسعه هر جامعه ای عنوان کرد و افزود: در همین راستا نیازهای فرهنگی هر شهرستان را با هم اندیشی با هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر تبادل نظر کردیم.

فرماندار دهگلان نیز در ادامه با بیان اینکه اجرای این پروژه از اواخر بهمن ماه شروع می شود، افزود: از امسال برای آغاز عملیات اجرایی این مجتمع مبلغ یک میلیارد و ٥٠٠ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و شهرستانی تخصیص داده شده است.

 نظری همچنین گفت: با توجه به نیاز شهرستان این مجتمع ظرف دو سال به بهره برداری خواهد رسید.

علی محمد مرادی نماینده شهرستانهای قروه و دهگلان در آغاز مراسم اجرایی ساخت مجمتع فرهنگی وهنری دهگلان به اهمیت توسعه فرهنگی اشاره کرد و افزود: در هیچ جایی از دنیا توسعه اقتصادی و پیشرفت اقتصادی حاصل نخواهد شد مگر آنکه در آنجا توسعه فرهنگی رخ داده باشد.

وی  افزود: پویایی و بهبود وضعیت اقتصادی در در جه اول منوط به بهبود وضعیت فرهنگی و بالا رفتن شاخص های فرهنگی است.

 وی عنوان کرد: تلاش های زیادی برای تملک مجدد زمین مجتمع فرهنگی و هنری صورت گرفت و رایزنی هایی که با مدیران مسکن و شهرسازی در سطح استانی و وزارتی صورت گرفت تا اینکه امروز ما شاهد آغاز عملیات اجرایی ساخت مجتمع فرهنگی و هنری  دهگلان هستیم.

مرادی خاطر نشان کرد: در بحث تخصیص بودجه برای تسریع ساخت این مجتمع از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهیم کرد تا در کوتاه ترین زمان ممکن این پروژه و سایر پروژه های شهرستان به بهره برداری برسند.