به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: کنگره سراسری شعر خلیج فارس همزمان با روز ملی خلیج فارس ٧ تا ٢٥ اردیبهشت در شهرستان هندیجان فعالیت خود را آغاز می‌کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خاطرنشان کرد: این کنگره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و به منظور بسترسازی برای خلق آثار بدیع و ماندگار در زمینه مسائل ملی و همچنین پاسداشت حرمت خون شهدا و بزرگداشت روز خلیج فارس در گستره سراسری در شهرستان هندیجان برگزار می‌شود.

محمدجوروند در ادامه تصریح کرد: این جشنواره با محوریت خلیج فارس (به زبان فارسی و عربی ) و با هدف تلاش در جهت شناخت هر چه بهتر آثار ماندگار ملی و شناسایی شاعران ملی به منظور رشد و اعتلای خلاقیت و آفرینش‌های ادبی و گرامیداشت یاد شهدای خلیج فارس برگزار می‌شود.

جوروند در خصوص شرایط ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره یادآور شد: آثار ارسالی باید در نرم افزار WORD٢٠٠٧ یا ٢٠١٠ با فونت نازنین ١٤ بر یک طرف برگ A٤ به همراه لوح فشرده به نشانی  ershadhendijan@gmail.com ارسال شوند. شاعران می‌توانند آثار خود را در بخش کلاسیک و آزاد وحداکثر تا ٥ اثر به دبیرخانه ارسال کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آثار ارسالی ضمن اینکه نباید در هیچ همایش، کنگره و جشنواره ای ارائه شده باشد، باید به همراه مشخصات دقیق فردی، نشانی کامل پستی و تلفن تماس به آدرس دبیرخانه (هندیجان – خیابان امام حسین (ع) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان) ارسال شوند و از شاعران برگزیده برای شعرخوانی دعوت و در آیین پایانی جشنواره با اهدای لوح تقدیر، تندیس و جوایز نقدی از آنان تقدیر می‌شود.