به گزارش هنرآنلاین، سید جواد حسینی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: فیلم "ماهورا" دارای سه مشخصه روایتگری دفاع مقدس، ترویج انسانیت و نفی خشونت است.

وی افزود: روایتگری دفاع مقدس نمونه ای از سینمای معناگراست که بعد از انقلاب اسلامی در کشور رونق گرفت و ٢ مشخصه ترویج انسانیت و نفی خشونت نیز با زبان بین المللی پیوند خورده و امروز جهان آن را از سوی ایران پذیرفته است.

وی اظهار کرد: در فیلم "ماهورا" روایتگری دفاع مقدس با یک داستان عاشقانه است که یک امر واقعی را در قالب ویژگی های انسانی، نفی خشونت و ارزشهای آن دوران به تصویر می کشد.

وی با اشاره به رشد تماشاگران سینما در دولت یازدهم، گفت: در سال گذشته تماشاگران سینما در کشور ٨٠ درصد رشد داشتند و ٢٥ میلیون نفر در سینماها حضور یافته و فیلم ها را تماشا کردند.

حسینی با اشاره به رونق سینماها در دولت یازدهم افزود: در دولت یازدهم فروش سالانه بلیت فیلم های ایرانی در سینماها به ٥٧ میلیارد ریال رسید.

وی اظهار کرد: در خراسان رضوی همزمان با دهه فجر ١٢ سالن سینمای جدید افتتاح شد و شمار سالن های سینما در این استان به ٣٨ سالن رسید.

وی همچنین از حضور هنرمندان مشهدی در عرصه سینمای کشور به ویژه در فیلم ماهورا شامل داریوش ارجمند، میترا حجار و ساعد سهیلی قدردانی کرد.

داریوش ارجمند، ساعد سهیلی، یوسف مرادیان، بهاره کیان افشار، مونا فرجاد و میترا حجار از جمله هنرمندانی هستند که در فیلم "ماهورا" به ایفای نقش پرداخته اند.

سازندگان این فیلم حمید زرگرنژاد و تهیه کنندگان آن حمید آخوندی و علیرضا جلالی هستند.

در جشنواره فیلم فجر مشهد ٢٣ فیلم در سینماهای مشهد اکران می شوند که ٢٢ فیلم از این تعداد سینمایی و یک فیلم انیمیشن است.