به گزارش هنرآنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ ابوالحسن حیدری رشد و توسعه  کمی و کیفی مراکز و فعالیت های هنری را از دستاوردهای این اداره کل در سال جاری اعلام کرد و تمرکززدایی فعالیت های هنری از پایتخت به استان و برگزاری جشنواره ها و درخشش هنرمندان در جشنواره های مختلف را نشان از این رشد و توسعه بیان کرد.

وی یکی از سیاست های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را تمرکز زدایی فعالیت ها بیان کرد و گفت: در این راستا تلاش شد تا  فعالیت ها به استان سوق داده شود به گونه ای که  برگزاری ٣ دوره جشنواره فیلم فجر که رغبت عمومی را در حوزه سینما بالا می برد، توسعه زیرساخت ها در استان را به دنبال داشته است.

وی به تجهیز مجتمع های فرهنگی و هنری در مجتمع های گرمه و جاجرم به امکان پخش فیلم اشاره کرد و ادامه داد: تا پایان ماه جاری نیز بهره مند کردن مجتمع های شهرستان های فاروج و راز و جرگلان به این سیستم با مجموع هزینه کرد ٣٠٠ میلیون تومان  نشانگر توسعه زیرساخت ها است.

حیدری حمایت از بخش خصوصی برای  ورود به سینما و پی گیری برای حضور دیگر سرمایه گذاران، راه اندازی ٢ سالن سینما (عمیق) در سال جاری، در کنار راه اندازی ٤ سالن سینما در ٦ ماه نخست سال آینده در مجتمع طلای سفید را از بسترهای حمایتی اداره کل عنوان کرد.

وی این اتفاقات را در افزایش تولیدات در حوزه تئاتر و سینما  بسیار اثر گذار دانست و تصریح کرد: اکران ١٢٠ فیلم با استقبال ١٣٠ هزار نفر از ابتدای سال جاری تا کنون و فروش یک میلیارد و ٨٠٠ میلون ریالی  و ٢٨٠ شب اجرای تئاتر در صحنه نمایش استان با فروش بیش از ١٠٠ میلیون تومان  فروش گیشه تئاتر بیانگر رشد چشمگیر تولیدات استان در حوزه هنر است.

سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تولید ٦٨ اثر نمایشی در نمایش تئاتر استان در سال جاری با ورود استعدادهای جدید در هنر نمایش، اجرای ١٤ کنسرت موسیقی با هنرنمایی هنرمندان بومی، ١٤٠ اجرای صحنه ای موسیقی، حضور موفق هنرمندان در جشنواره های مختلف ملی و بین المللی هم چون افتخار آفرینی هنرمندان در  جشنواره کازان روسیه، دوسالانه کارتون چین، حضور در جشنواره بین المللی نگاه نوی تاجیکستان، حضور موفق هنرمندان در جشنواره تئاتر رضوی در بخش های مختلف و کسب مقام هنرمندان استان در جشنواره ملی و منطقه ای  تئاتر  معلولان جشنواره موسیقی نواحی و جشنواره تئاتر بوژان نپال از دستاوردهای خوب هنرمندان در سال جاری بیان کرد.

حیدری حمایت از هنرمندان را یکی دیگر از اقدامات این حوزه برای ایجاد انگیزه در فعالیت این قشر اعلام کرد  که  ارسال ١٥ پرونده برای اخذ درجه هنری و دریافت ٢ نشان درجه یک هنری و  یک  نشان  درجه  ٣هنری برای هنرمندان  موسیقی استان و بیمه ٣٥ هنرمند استان در سال جاری از جمله آن ها است.

وی خاطر نشان کرد: رشد ٣٥ درصدی مراکز هنری در سال جاری با صدور مجوز برای ٣٠ مرکز از دیگر دستاوردهای اداره کل  در واحد هنری است.