به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، بهنام نوروزی گفت: برای همدردی با مردم زلزله زده کرمامشاه به مناطق روستایی این استان سفر کردم و وقتی هم که خبر زلزله‌ استان کرمانشاه را شنیدم، مثل همه‌ مردم ایران احساس کردم باید کمک کنم. خیلی به نحوه‌ این کمک فکر کردم و به این نتیجه رسیدم که باید با کار و زبان خودم با مردم حرف بزنم و به آنها کمک کنم.

وی درباره‌ی انگیزه اش برای سفر به استان کرمانشاه، گفت:تصمیم گرفتم تابلوی نقاشی با طول ١٧متر و نیم و عرض ٢متر و ١٠ سانتی متر را در منطقه آغاز کنم.

نوروزی گفت : سبک این تابوی نقاشی اکسپرسیونیسم انتزاعی است که با سبک های دیگر اندکی تداخل دارد و اثری از احساسات شخصی بنده است.

نوروزی برای خلق این اثر به روستاهای مختلف زلزله زده سر زده و در آنها اقامت کرده است و در ارتباط با مردم کلماتی را هم به زبان کردی آموخته است . 

 او زندگی در کنار مردم را تجربه ای لذت بخش دانست و اظهار کرد: در این مدت سعی کرده ام مانند مردم زلزله زده در شرایط سخت زندگی کنم و با این حس کار کنم. در این تجربه با مردم زیادی دوست شده ام به طوری که هنگام رفتن از جایی که مدتی در آن سکونت داشتم مردم را ناراحت و دلتنگ می کرد وخود من هم بسیار برای مردم دلتنگ می شدم.

نوروزی بیان کرد: با خلق این اثر هنری می خواهم اقشار مختلف جامعه به خصوص هنرمندان را نسبت به واقعیت ها و وضعیت منطقه زلزله زده حساس کنم و با زبان هنر به وصف حال مردم این دیار بپردازم.

این هنرمند گچسارانی، هر گوشه از این تابلو را بیانگر احساسات و هیجانات خود در لحظه دانست و توضیح داد: گاهی دو یا سه روز روی تابلو کار نمی کردم و به جایش در انجام کارهای روزمره کنار مردم قرار می گرفتم و بعد از اینکه حس آنها را می گرفتم و از خودم خالی می شدم دوباره شروع به کار می کردم.

وی در مورد احساسش نسبت به این تابلوی نقاشی گفت: وقتی قصد کردم به منطقه بیایم به دوستانم گفتم احساس می کنم این نقاشی قرن ها پیش کشیده شده و من فقط آن را بازیابی می کنم انگار که این تابلو قبلا خلق شده و من فقط آن را دوباره کپی کرده ام. 

نوروزی اشاره کرد : پس از اتمام این اثر، آن را در فضایی باز برای مردم زلزله زده نمایش می دهیم و پس از نمایش آن در کرمانشاه و دیگر شهرها، این تابلو را به فروش می رسانم و عواید حاصل از آن را به زلزله زدگان اهدا می کنیم.

وی در پایان گفت: از بنیاد خیریه مهرگان و آقایان محمدباقر و مهدی رشیدپوریان که ما را در تهیه این گزارش یاری دادند سپاسگزاریم.

برپایه این گزارش این تابلو نقاشی توسط انجمن هنرهای تجسمی استان کهگیلویه و بویراحمد در نگارخانه باران در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.