به گزارش هنرآنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در آئین  افتتاحیه پلاتو نمایش ارومیه که با حضور اصحاب فرهنگ و هنر به مناسبت دهه فجر برگزار شد، با اشاره به اینکه استقبال مردمی پرشور از تئاتر نشانگر پیشرفت فرهنگی آن جامعه است، گفت: تئاتر مبنای برنامه های فرهنگی و هنری در یک جامعه محسوب می شود و باید همواره به آن بها داده شود.

حجت الاسلام محمد باقر کریمی افزود: این استان با توجه به تنوع گویش های مختلف پتانسیل خوبی برای تولید تئاترهای مختلف و متنوع دارد.

وی راهیابی سه اثر از استان به تئاتر فجر در سال گذشته را نشانه پیشرفت این هنر مردمی در آذربایجان غربی دانست و گفت: فعال بودن انجمن هنرهای نمایشی در شهرستان های استان، اجرای تئاتر صحنه ای و خیابانی مداوم، روند ثبت آسان گروه های نمایشی و عملکرد مطلوب حوزه نمایش کودک نشانگر وضعیت رو به رشد تئاتر استان است.

وی تلاش هنرمندان استانی را با وجود محدودیت در فضای فیزیکی هنری شایسته تقدیر دانست و افزود: سالن های ارشاد در اختیار گروه های نمایشی بوده و با افتتاح تالار مرکزی ارومیه در آینده می توان سالن مجمتع ارشاد این شهر را به تئاتر شهر تبدیل کرد. 

حجت الاسلام کریمی اضافه کرد: مجمتع ها چون به صورت چندمنظوره استفاده می شود، نمی توانیم از آنها به عنوان تئاتر شهر استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ و ارشاد اسلامی دستگاه اجرایی موظف برای ساخت پلاتو نمایش نیست، بیان کرد: بودجه این اداره برای احداث زیرساخت ها کافی نیست اما می توان با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با بهره بردن از اعتبارهای متمرکز استانی در این راستا گام برداشت.