سرویس استان های هنرآنلاین: رئیس انجمن اهل قلم استان فارس با بیان اینکه این کتاب ها در سالن آمفی تئاتر دبیرستان نمازی شیراز با همکاری انجمن ادبی چکاوک و انجمن اهل قلم استان فارس رونمایی شد، گفت: این مجموعه شامل کتاب های "چکاوک"، "خاک و چکاوک"، "لبریخته های چکاوک" و "پریسکه های روشن چکاوک" و همگی به قلم یا به کوشش محمدرضا عسکری دبیر انجمن ادبی چکاوک منتشر شده است.

حسن دهقان افزود: "چکاوک" عنوان رمانی نوشته محمدرضا عسکری است که در لا به لای آن اشعار سپید صفورا کاظمی از زبان شخصیت اصلی داستان سروده شده است.

همچنین رمان "خاک و چکاوک" نیز شامل آداب و رسوم، فرهنگ و عادات مردم روستای هرابرجان شهرستان خاتم و وقایع یک قرن گذشته این سرزمین است.

این فعال فرهنگی در ادامه با بیان اینکه مجموعه "لبریخته های چکاوک" دیگر کتاب رونمایی شده در این آیین بود، عنوان کرد: این کتاب شامل "چکامه"، "نامه های بارانا"، "باورها و افسانه های مردم روستای هرابرجان"، "اشعار شاعران دهستان هرابرجان و شهرستان خاتم" است؛ فصل آخر کتاب هم با عنوان "سرزمین شعر من" به اشعار سپید صفورا کاظمی تعلق دارد.

دهقان گفت: این مراسم که در آغاز دهه فجر برگزار شد، علاوه بر شعرخوانی شاعران و رونمایی از این مجموعه کتاب، به بزرگداشت شهید والا مقام حبیب اله فردی نیز اختصاص داشت.

الهه بهرامی