به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، محسن شریفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: ٤٨٣ مجوز تاسیس کانون های تبلیغاتی، آموزشگاه های آزاد هنری و موسسات فرهنگی چند منظوره در دولت تدبیر و امید در این استان صادر شده، در حالی که تا پایان فعالیت دولت دهم تنها ٣١٣ مجوز تاسیس مراکز فرهنگی هنری در استان صادر شده بود. 

وی ادامه داد: شمار کانون های فرهنگی مساجد نیز در دولت تدبیر و امید در این استان به ٥٥٠ مورد رسیده که از سال ٩٢ تا کنون رشد ١٧ درصدی را تجربه کرده است. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بیان کرد: تا پایان فعالیت دولت دهم، ٤٢ کانون فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی از کتابخانه تخصصی برخوردار بودند، در صورتی که اکنون ١١٠ کتابخانه در کانون فرهنگی هنری مساجد این استان فعال است. 

وی با بیان اینکه فعالیت های قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پنج سال اخیر نسبت به پایان دولت دهم رشد دارد، گفت: تنوع فعالیت های قرآنی از ٨٩٠ مورد در پایان دولت دهم به یک هزار و ٤٠٠ عنوان در سال جاری رسیده است. 

شریفی اضافه کرد: امسال بیش از یک میلیارد ریال انواع کتاب از نویسندگان و ناشران استان خریداری و بین اقشار مختلف مردم توزیع شده است. 

وی یادآوری کرد: در سال جاری بیش از ٦٣٠ ساعت برنامه های آموزشی سینمایی به علاقه مندان ارائه شده و این مهم رشد ١١٠ درصدی در پنج سال اخیر داشته است. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بیان کرد: در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تنها ٩ فیلم کوتاه در استان تولید شده بود اما در پنج سال اخیر تولیدات هنرمندان سینمایی این استان در زمینه تولید فیلم کوتاه به ٥٤ اثر رسیده است. 

وی ادامه داد: انجمن سینمای جوان تا پایان دولت دهم تنها در اراک فعالیت می کرد که درحال حاضر دامنه فعالیت آن در ساوه نیز گسترده شده است. 

بیش از ١٠ هزار هنرمند به صورت سازماندهی شده زیر نظر پنج انجمن سینمای جوان، خوشنویسی، نمایش، موسیقی و تجسمی فعالیت می کنند.