سرویس استان‌های هنرآنلاین: سید تقی رضایی مدیر هنری دهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در استان خراسان شمالی با بیان اینکه بخش استانی این رویداد برای اولین بار است که اجرا می‌شود به  هنرآنلاین گفت: از آنجا که این رویداد بین‌المللی همزمان با جشنواره موسیقی و جشنواره فیلم فجر برگزار می‌شود، نیاز است که در این ترافیک هنری کمی جنب و جوش را بیشتر کنیم تا بتوانیم این جشنواره را به نحو احسن به سرانجام برسانیم، لذا یکی از موارد پیشنهادی تهیه و پخش ویژه نامه‌ای در فضای مجازی بود که ما این کار را هم انجام دادیم.

او ادامه داد: با هماهنگی‌های به عمل آمده، مقرر شد تا از هنرمندان شاخص در هر رشته دعوت شود که با ارائه 3 تا 5 اثر در این نمایشگاه شرکت کنند و در نهایت مجموع هنرمندان به 12 شرکت کننده، رسید.

او در خصوص نحوه انتخاب هنرمندان  نیز توضیح داد: در انتخاب هنرمندان سعی شده تا موازنه زن و مرد رعایت شود و  همچنین سعی کردیم از همه شهرهای استان و در همه رشته‌های تجسمی هنرمندانی در این نمایشگاه حضور داشته باشند؛ برهمین اساس مجموعا 12 هنرمند از شهرهای مختلف استان خراسان شمالی شامل شهرهای بجنورد، آشخانه، شیروان و اسفراین با ارائه 35 اثر در این رویداد هنری شرکت دارند.

رضایی در خصوص محل برگزاری نمایشگاه نیز توضیح داد: نمایشگاه در نگارخانه بجنورد که متعلق به اداره ارشاد خراسان شمالی است، برگزار می‌شود که تنها مشکل آن این است که به لحاظ مکانی متاسفانه با مرکز شهر کمی فاصله دارد.

مدیر هنری جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در استان خراسان شمالی با انتقاد به عدم اختصاص به موقع بودجه به این استان برای برگزاری نمایشگاه تجسمی فجر، گفت: اگر چنانچه بودجه کافی و به موقع به ما تعلق بگیرد ما صرفا به عنوان برگزاری یک نمایشگاه به این رویداد نگاه نمی‌کنیم و می‌توانیم در کنار برگزاری نمایشگاه برنامه‌های جنبی دیگری را هم چون برگزاری کارگاه‌های آموزشی در نظر بگیریم.

این هنرمند یادآور شد: با توجه به برپایی نمایشگاه از 17تا 22 بهمن‌ماه، علاقمندان می‌توانند همه روزه به جز روزهای تعطیل، صبح‌ها از ساعت  10 تا 13 و عصرها از ساعت 16 تا 19 برای بازدید از نمایشگاه به آدرس بجنورد، بلوار استقلال، خیابان شهید ماژانی، نگارخانه نگارستان مراجعه کنند.