به گزارش هنرآنلاین، علی دربهشتی مسئول انجمن خوشنویسان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور اظهار کرد: نیشابور مهد تمدن و فرهنگ و هنر است که در طول تاریخ مردان بزرگی را از این دیار تقدیم جامعه بشری کرده است که آثار و تفکر ایشان باعث مانایی و جاودانگی شده است و هنوز هم خلف صالح ایشان هستند که در رشته‌های مختلف هنری و فرهنگی باعث افتخار ایران و ایرانیان هستند.

او افزود: در این رهگذر خوشنویسان نیشابوری اقدامات مؤثری انجام داده‌اند که نمایشگاه خوشنویسی"فجر قلم" همزمان با دهه مبارک فجر ٩٦ به اهتمام سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری نیشابور بر پا شد.

علی دربهشتی گفت: در نمایشگاه خوشنویسی "فجر قلم" ٥٠ اثر برگزیده از اساتید و اعضای انجمن خوشنویسان نیشابور در ابعاد ٥٠در٣٥ تا ٧٠در ١٠٠ در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه خوشنویسی "فجر قلم" با محوریت سی و نهمین فجر پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و عرض ارادت به مقام شامخ حضرت امام خمینی (ره) و شهدای والامقام برگزار شد.

دربهشتی یادآور شد: در این نمایشگاه آثار خوشنویسی در قالب‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق، سیاه‌مشق، قطعه، چلیپا، کتابت و خط ثلث برگرفته از آیات کلام وحی، احادیث و روایات اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و اشعار بزرگان ادب پارسی به رشته تحریر در آمده است که ترصیع و تذهیب این آثار را هنرمند آن تذهیب کار نیشابوری عباس همراه، اعظم حمیدی انجام داده‌اند.

وی عنوان کرد: همچنین میز کار (ورک شاپ) خوشنویسی همزمان با برگزاری نمایشگاه خوشنویسی "فجر قلم" روز دوشنبه ١٦بهمن ٩٦ از ساعت ٥:٣٠ الی ٧:٣٠ بعدازظهر در محل فرهنگسرای سیمرغ نیشابور برپا می‌شود.

 مسئول انجمن خوشنویسان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور تصریح کرد: نمایشگاه خوشنویسی "فجر قلم" از ١٤ الی ١٩ بهمن ٩٦ هر روز از ساعت ١٧ الی ٢٠ بعدازظهر در محل فرهنگسرای سیمرغ نیشابور در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار دارد.