به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، روز گذشته ۱۳ بهمن ماه مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره فیلم فجر استان کرمانشاه با حضور عوامل فیلم "سرو زیر آب" و جمعی از مردم در سالن سینما آزادی کرمانشاه برگزار شد.

در این مراسم محمدعلی باشه‌آهنگر، مینا ساداتی، مهتاب نصیرپور، علیرضا زرین‌دست، عباس بلوندی، سید حامد حسینی و فاطمه سادات حسینی حضور داشتند.

حجت الاسلام رحیم جعفری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در این مراسم ابراز داشت: از امروز به مدت ۱۰ روز، جشنواره فیلم فجر در استان کرمانشاه همچون سایر استانها در سراسر کشور اکران خود را آغاز خواهد کرد.

وی افزود: صنعت سینما هم به لحاظ اقتصادی و تجاری و هم به لحاظ تاثیرگذاری هنری در دنیا یک صنعت پیشرو محسوب می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این هنر با همراه کردن مردم به عنوان بهترین کسانی که از فیلم بیشترین بهره برداری را دارند خود را بیمه کرده است.

وی در ادامه اظهار داشت: همراهی و حمایت مردم در همه عرصه‌ها می‌تواند موفقیت ایجاد کند و هر چیزی را به رشد و تعالی برساند.

وی با بیان اینکه در سال‌های پس از سال ۹۴ قفل سینمای ایران شکسته شد ابراز داشت: طی این سال‌ها آمار فروش رقم چشمگیری بوده و حتی می‌توان گفت اواخر سال ۹۴ این رقم به ۱۰۰ میلیارد تومان رسید.

حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: فضای باز سیاسی و فرهنگی در این زمینه یکی از عناصر مهمی است که هم در تولید و هم اجرایی کردن فیلم‌ها مؤثر واقع شده است.

وی بیان کرد: صنعت سینما در کشور ما می‌تواند جایگزین صنعت نفت شود لذا باید به این مقوله توجه داشته باشیم.

وی اظهار داشت: استان کرمانشاه به لحاظ موسیقی و تئاتر می‌تواند رشد قابل توجهی داشته باشد که باید برای رسیدن به رشد در این زمینه تلاش کنیم.