سرویس استانهای هنرآنلاین:  روح‌الله منوچهری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با تصریح اینکه مجموعه کتابخانه‌های عمومی، امسال ویژه‌برنامه‌های دهه مبارک فجر را هرچه پرشورتر برپا خواهند کرد، اظهار داشت: به‌منظور تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل و شهدا و گرامیداشت حماسه انقلاب اسلامی، ویژه‌برنامه‌های کتاب‌خوانی با محوریت دهه مبارک فجر و جشن انقلاب به‌صورت گسترده در تمامی کتابخانه‌های عمومی استان اجرا خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس به شاخص‌ترین برنامه این اداره کل در دهه فجر اشاره و بیان کرد: ویژه‌برنامه بزرگداشت "نیم قرن فعالیت کتابخانه‌های عمومی" در خصوص پنج کتابخانه عمومی فارس برپا می‌شود که در این نشست‌ها از خدمات کتابخانه‌هایی که سابقه‌ای بیش از 50 سال دارند تجلیل خواهد شد.

او افزود: ویژه‌برنامه بزرگداشت "نیم قرن فعالیت کتابخانه‌های عمومی" از روز 14 بهمن‌ماه با گرامیداشت خدمات کتابخانه عمومی "محمد رسول‌الله (ص)" در شهرستان خرامه آغاز می‌شود که پس از آن نیز به ترتیب آیین گرامیداشت کتابخانه‌های عمومی "ملامحمد شفیع ارسنجانی"، "دکتر جمشید صداقت کیش" آباده، "اندیشه" اوز و "گنج شایگان" لار نیز در سطح استانی برگزار خواهد شد.

منوچهری همچنین ضمن اعلام برگزاری مسابقه رنگ‌آمیزی استانی با موضوع "من و آقا" ویژه کودکان و نوجوانان، یادآور شد: حضور در گلزار شهدا و غبارروبی مزار شهدا از جمله برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر است. افزون بر این اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با همکاری نیروی هوایی ارتش شهید دوران شیراز، نشست کتاب‌خوان اختصاصی "نیرو هوایی" را برگزار خواهد کرد.

برگزاری بیش از پانصد برنامه ویژه انقلاب در کتابخانه‌های عمومی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در ادامه از برگزاری بیش از پانصد ویژه‌برنامه دهه فجر در کتابخانه‌های عمومی خبر داد و افزود: تجدید بیعت کتابداران با آرمان‌های امام راحل و شهدا، غبارروبی آرامگاه شهدا و دیدار با خانواده شاهد و ایثارگر در شهرستان‌ها، برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان، نقد و معرفی و جمع خوانی کتاب‌های انقلاب، برپایی نمایشگاه کتاب، پوستر، عکس و مطبوعات روزشمار انقلاب، شب شعر انقلابی، نشست‌های روایت گری انقلاب، برگزاری مسابقات گسترده کتاب‌خوانی با موضوع کتاب‌های انقلابی، آذین‌بندی کتابخانه‌ها و مراسم نمادین اهتزاز پرچم ایران اسلامی در کتابخانه‌ها از جمله برنامه‌هایی است که در بیشتر کتابخانه‌های عمومی استان صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول همچنین برنامه‌های انقلابی ویژه کودکان را بخشی دیگر از تدارک کتابخانه‌های عمومی در دهه انقلاب دانست و یادآور شد: نشست‌های قصه‌گویی و شعرخوانی، معرفی کتاب کودک با موضوع انقلاب اسلامی و شهدا، برگزاری مسابقات نقاشی، طرح نواختن زنگ انقلاب در مدارس و برپایی نمایش خلاق با موضوع انقلاب نیز از دیگر برنامه‌های این مجموعه در دهه مبارک فجر خواهد بود.

به گفته منوچهری، علاقه‌مندان می‌توانند جدول زمان‌بندی برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی استان در ایام دهه فجر را در پرتال اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس مشاهده کنند.

الهه بهرامی