به گزارش هنرآنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، احسان مهدیان با اشاره به اینکه این جشنواره ١١ اردیبهشت ماه سال ١٣٩٧ در شهر پالرمو ایتالیا برگزار می‌شود، افزود: فیلم کوتاه "لایو" یکی از ١٢ فیلم کوتاهی است که در ٩ ماه نخست سال جاری در این انجمن تولید شده است.

رئیس انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی اضافه کرد: این فیلم کوتاه داستانی در هفت دقیقه و به زبان فارسی ساخته شده است.

کارگردان این فیلم نیز اظهار کرد: این اثر زندگی یک مرد جوان با تصاویر ذهنی خود و رهایی وی از بند ذهنیت اش را به تصویر می‌کشد.

پدرام حبیب پیران با اشاره به اینکه تدوین، صداگذاری و اصلاح رنگ و نور این اثر بر عهده خود وی بوده است، اضافه کرد: محمد مستوفی تصویربردار، آرین حسین زاده عکاس و تصویربردار هوایی، پریسا صادق زاده منشی صحنه، میترا بابک طراح صحنه و لباس و علی معبودی مدیر تولید این اثر است.

وی افزود: پریسا صادق زاده و پدرام حبیب پیران در این فیلم کوتاه به ایفای نقش می‌پردازند.

پدرام حبیب پیران متولد ١٣٧٣ در ارومیه و کارشناس الکترونیک است.

وی عکاس پشت صحنه فیلم‌های تلویزیونی بوده و پیش از این در سریال‌های "باجناقلار ١" به زبان ترکی و "باجناقلار ٢" به زبان فارسی به ایفای نقش پرداخته است.

حضور و درخشش فیلم‌های کوتاه آذربایجان غربی در بیش از ١٥ جشنواره ملی و بین المللی طی سال جاری، توانمندی‌های بالای سینماگران این استان را با وجود تنگنای مالی یادآوری می‌کند و لزوم حمایت از هنرمندان برای بالندگی روزافزون هنر هفتم را در سرزمین اقوام و ادیان به تصویر می‌کشد.

انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی در شهرستان‌های ارومیه و مهاباد دارای دفتر بوده و یک نمایندگی آن در بوکان دایر است؛ آموزش و تولید فیلم‌های کوتاه هنرجویی و حرفه‌ای، عکاسی و نمایش فیلم‌های تاثیرگذار در طول سال در قالب برنامه "پاتوق فیلم" یا "سینمای آینده" از فعالیت‌های مهم انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی است.

یکی از مهم‌ترین کارکردهای فیلم کوتاه بیان مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.