سرویس استان های هنرآنلاین: فروغ عدالت پور دبیر هفدهمین جشنواره فیلم فجر فارس با اعلام اینکه هفدهمین بهار سینمایی فجر در شیراز جمعه ١٣ بهمن آغاز می‌شود، افزود: آیین گشایش هفدهمین جشنواره فیلم فجر فارس توسط انجمن فیلم، عکس و پویانمایی در ساعت ١٨ با حضور علاقه مندان سینمای ایران برگزار خواهد شد.

رئیس انجمن فیلم، عکس و پویانمایی با بیان اینکه مراسم یادشده به میزبانی مجموعه فرهنگی هنرشهر آفتاب برگزار می‌شود، ادامه داد: فیلم افتتاحیه هفدهمین جشنواره فجر فارس با نام "بمب؛ یک عاشقانه" به کارگردانی پیمان معادی در حالی به اکران در می‌آید که همزمان با این رویداد، آیین فرش قرمز هم برگزار خواهد شد.

عدالت پور همچنین از حضور معادی در آیین گشایش هفدهمین جشنواره فیلم فجر فارس خبر داد و افزود: در این مراسم عوامل دیگری از فیلم سینمایی "بمب؛ یک عاشقانه" در مجموعه سینماهای یادشده حضور خواهند داشت.

وی افزود: به مناسبت آغاز جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی، فرش قرمز گشایش هفدهمین جشنواره فیلم فجر گسترده می‌شود.

"بمب؛ یک عاشقانه" به تهیه کنندگی احسان رسول اف و پیمان معادی در بخش مسابقه سینمای ایران سی و ششمین جشنواره فیلم فجر ایران قرار دارد.

از سویی، معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس هم در خصوص برنامه‌های جشنواره فیلم فجر گفت: تالار حافظ فرهنگ و ارشاد فارس، سالن‌های سینمایی آبی و نارنجی مجموعه فرهنگی سینمایی هنرشهر آفتاب و سالن شماره یک پردیس سینمایی گلستان میزبان جشنواره هستند.

مهدی رنجبر خاطرنشان کرد: اسامی فیلم‌های هفدهمین جشنواره فیلم فجر فارس به زودی اعلام می‌شود و جشن پیروزی انقلاب اسلامی نیز همزمان با آغاز اکران آثار در مجموعه فرهنگی سینمایی هنرشهر آفتاب برپا خواهد شد.

رنجبر گفت: سالن‌های سینمایی آبی و نارنجی مجموعه فرهنگی سینمایی هنر شهر آفتاب، سالن شماره یک پردیس سینمایی گلستان و تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از سیزدهم بهمن ماه جاری، آماده اکران فیلم‌های هفدهمین جشنواره فیلم فجر فارس می‌شوند.

 معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به اینکه امسال فروش بلیطهای جشنواره از طریق سایت "ایران تیک" و گیشه‌های مستقر در محل‌های یاد شده حتی به گونه تک بلیت هم انجام می‌پذیرد، افزود: بر این اساس، فیلم‌های داستانی، مستند و انیمیشن در سودای سیمرغ انتخاب شده است که در شیراز هم روی پرده خواهند رفت که تا روزهای آینده اسامی آنها اعلام خواهد شد.

رنجبر ادامه داد: هفدهمین جشنواره فیلم فجر به میزبانی شهر شیراز همزمان با تهران از ١٣ بهمن ماه جاری با آیین ویژه‌ای به مناسبت جشن پیروزی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی با حضور اصحاب فرهنگ، ادب، هنر و مسئولان استان آغاز و تا ٢٤ بهمن ماه جاری ادامه دارد و در همین ایام، فیلم‌های برجسته جهان نیز در سینما غزل تالار حافظ فرهنگ و ارشاد فارس به نمایش در می‌آیند و چهار سینما عهده دار اکران فیلم‌ها هستند.

مهدی رنجبر با بیان این که شیراز امسال به مدت ١٠ روز میزبان فیلم‌های سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم فجر خواهد بود، اظهار داشت: این جشنواره با ٤ اکران روزانه پذیرای علاقه‌مندان به فیلم و سینما خواهد بود که ١٨ اثر آن در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به نمایش در می‌آید و اکران فیلم‌ها هنوز مشخص نیست اما برای جلوگیری از فشردگی در تلاش هستیم تا با رایزنی با وزارتخانه و همچنین سازمان امور سینمایی، اکران فیلم‌ها را به صورت همزمان داشته باشیم.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ادامه افزود: امسال شاهد برگزاری جشنواره به مراتب پربارتر از سال‌های قبل خواهیم بود چرا که فیلم‌های ارائه شده به جشنواره به لحاظ کیفی و کمی در سطح بالایی قرار دارند. نکته حائز اهمیت دیگر این است که فیلم‌ها به صورت همزمان با تهران در شیراز به نمایش درمی‌آیند و هیچ اکرانی را زودتر و یا دیرتر از تهران نخواهیم داشت.

رنجبر با بیان این که در تلاشیم تا تمامی فیلم‌های جشنواره امسال در شیراز به نمایش در آید، اظهار کرد: امسال هر روز ٢ فیلم در ٢ نوبت اکران می‌شود که مجموعاً هر روز ٤ اکران را تجربه خواهیم کرد؛ در عین حال رایزنی‌های لازم برای حضور عوامل تولید فیلم همزمان با اکران در شیراز انجام می‌شود که امیدواریم همراه با برگزاری کارگاه‌ها و ورک‌شاپ‌های آموزشی باشد.

تاکنون برای هفدهمین جشنواره فیلم فجر فارس به میزبانی شیراز تهیه کنندگان ١٨ عنوان فیلم بخش مسابقه سینمای ایران اعلام آمادگی کرده‌اند و آدرس‌های الکترونیک ذیل برای اطلاعات بیشتر در دسترس است.

الهه بهرامی