به گزارش هنرآنلاین، به نقل از ایسنا، محمدرضا علیزاده در جمع خبرنگاران گفت: در سال 92 و در آغاز کار دولت یازدهم؛ به هر دلیل، چهار سالن سینما بیشتر در سراسر استان فعال نبود و همین مساله استان کرمان را از لحاظ ظرفیت پخش تولیدات سینمایی کشور در رده بیست و یکم کشور قرار داده بود .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ادامه داد: برای بهبود شرایط موجود رایزنی ها و تماس های مکرر و موثری را از یک سو با مسوولین استانی از جمله شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهرها و از سوی دیگر با مدیران و دست اندرکاران سازمان سینمایی کشور  آغاز کردیم .

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: سال 92 کرمان از حیث تعداد صندلی سینما در رتبه بیست و یک کشور قرار داشت که پس از گذشت 4 سال و امروز با افزایش 1386 صندلی در قالب پنج سالن بهسازی شده جزو 9  استان اول کشور هستیم. 

علیزاده با بیان اینکه این سالن های سینما در شهرستان‌های سیرجان، زرند، انار و کرمان به جمع سالن‌های  موجود  سینمای استان کرمان اضافه شده است، تصریح کرد: این جایگاه نیز قطعا کافی نیست و با شرایط مطلوبی که شایسته مردم شریف کرمان است فاصله دارد. به همین دلیل تلاش خواهیم کرد تا با ایجاد و تقویت زیر ساخت های هنر – صنعت سینما و فیلم سازی در این خصوص باز هم زمینه های مناسب تری را برای سراسر استان و مردم دیار کریمان فراهم آوریم .