به گزارش هنرآنلاین، امین قاسمی در گفت‎وگو با ایسنا، اظهار کرد: در نمایشگاه گردشگری امسال کشور لرستان حضور بسیار خوبی داشته و با پتانسیل بالا در بخش‎های دولتی و خصوصی حضور پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در زمینه اقامتگاه بوم‎گردی، تاسیسات و هتل نیز که به نوعی می‎توانند در معرفی استان موثر باشند در نمایشگاه شرکت کرده‎اند و روز گذشته نیز این نمایشگاه افتتاح شده و تا ششم بهمن ادامه دارد.

قاسمی حضور در نمایشگاه را موثر برای توسعه زیرساخت‎های گردشگری استان عنوان کرد و ادامه داد: در بازدید رئیس سازمان از نمایشگاه قول‎های مساعد مرمت و حفاظت میراث فرهنگی استان به خصوص قلعه فلک‎الافلاک که از بزرگترین آثار تاریخی است را گرفتیم.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان بیان کرد: با پتانسیلی که نمایشگاه دارد از تمام ظرفیت‎ها در راستای معرفی استان استفاده خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: لرستان یک غرفه در داخل سالن و سیاه چادری را در فضای باز برپا کرده است که زندگی عشایر با پخت غذاهای محلی و سنتی نشان داده و آداب و سنت، صنایع دستی و جاذبه‎های گردشگری را به بازدیدکنندگان معرفی می‎کند.

قاسمی تصریح کرد: در این نمایشگاه سه روز نیز به معرفی موسیقی سنتی منطقه که میراث معنوی آن محسوب می‎شود؛ اختصاص یافته است.