به گزارش هنرآنلاین، به نقل از ایسنا، حسین فرخنده در نشست خبری ستاد گرامیداشت دهه فجر اظهار کرد: همزمان با ایام الله دهه فجر در مرکز استان خراسان شمالی، کتابخانه مرکزی با هزینه ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به افتتاح چهار کتابخانه‌های روستایی در استان، ادامه داد: در این ایام کتابخانه‌های روستاهای قلعه جق، بیدک، خرق و چناران افتتاح خواهد شد.

فرخنده افزود: در مجموع برای بهره برداری از این تعداد کتابخانه روستایی پنج میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی با اشاره به اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در استان، عنوان کرد: در ایام دهه فجر ۱۴ فیلم جشنواره فجر و دو فیلم هم در بخش کودک و نوجوان به نمایش گذاشته می‌شود.

فرخنده خاطرنشان کرد: در این ایام برپایی شعب شعر انقلاب، اجرای نمایش‌های خیابانی، نشست‌های هم اندیشی با هنرمندان نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل امو بانوان استانداری خراسان شمالی نیز در این نشست اظهارکرد: همزمان با ایام دهه فجر پارک مادر و‌ کودک در شهرستان بجنورد، پارک بانوان در شهرستان مانه و سملقان و شیروان به بهره برداری می‌رسد.

ملیحه یغمایی با بیان اینکه در هشت شهرستان استان تا سه ماه آینده پارک بانوان ایجاد می‌شود، ادامه داد: پارک بانوان شهرستان اسفراین در ایام پیروزی انقلاب اسلامی کلنگ زنی خواهد شد.

یغمایی با بیان اینکه در ایام دهه فجر پنج مرکز اشتغال برای زنان راه انذازی می‌شود، گفت: ازسوی کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان برای زنان سرپرست خانوار مراکز اشتغال زایی ایجاد می‌شود.