سرویس استان های هنرآنلاین: بهزاد مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در نشست هم‌اندیشی روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بر ضرورت راه‌اندازی دبیرخانه دائمی پایتخت فرهنگی ایران تأکید کرد.

مریدی با تأکید بر ضرورت به‌روز شدن اطلاعات روسای ادارات شهرستانی خطاب به آنان در این نشست برای پاسخگویی به ارباب‌رجوع‌های خود، گفت: گاهی برخی افراد برای انجام امور اداری خود به اداره کل استان مراجعه می‌کنند و یا با کارکنان و مدیران در مرکز استان ارتباط برقرار می‌کنند، این در حالی است که عملاً امکان به سرانجام رسیدن درخواست‌های آن‌ها در همان مرکز شهرستان وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ادامه از روسای شهرستان‌های ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی دعوت کرد تا از شکایت از اصحاب رسانه پرهیز کنند و در برخورد با رسانه‌ها سعه‌صدر داشته باشند.

وی به موضوع ارائه تسهیلات به کتاب‌فروشان و متقاضیان راه‌اندازی کتاب‌فروشی نیز اشاره کرد و گفت: ما به دنبال بازگرداندن مرجعیت برنامه‌های فرهنگی و هنری به ارشاد هستیم. بررسی شرایط خرید حمایتی کتاب از نویسندگان استان و شرایط انجام آن نیز از دستور کارهای دیگر این نشست بود که در جریان آن پیشنهاد تشکیل کمیته حمایت از نویسندگان استانی مطرح شد.

از دیگر مسائل مطرح‌شده در این نشست پیشنهاد راه‌اندازی دبیرخانه دائمی پایتخت فرهنگی ایران در شیراز بود که با در نظر گرفتن شرایطی مقرر شد پیگیری شود.

این نشست با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، معاونان، روسای ادارات شهرستانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی، مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری و همچنین روسای انجمن‌های فرهنگی و هنری استان برگزار شد.

در این نشست دو روزه موضوعات مختلفی در بخش‌های فرهنگی، هنری، آیین‌نامه‌ها و بخش‌نامه‌های اداری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و حاضران در نشست با آخرین تغییرات حوزه کاری خود آشنا شدند.

روز گذشته و در گام دوم این همایش، جلسه روسای ادارات با معاونت هنری ارشاد فارس و روسای انجمن‌های هنری برگزار شد.

الهه بهرامی