سرویس استان های هنرآنلاین: با معرفی نماینده استان‌ها در جشنواره دهم تجسمی فجر مدیران هنری استان‌ها از سوی ستاد دهمین جشنواره تجسمی فجر معرفی شدند.

در پی دعوت ستاد برگزاری جشنواره از مدیران کل فرهنگ و ارشاد استان‌ها نسبت به معرفی مدیران هنری منتخب هر استان و صدور احکام این هنرمندان، اسامی این مدیران از سوی ستاد برگزاری جشنواره، اعلام شد.

افزون بر اسامی مدیران ١٤ استان شرکت کننده در این بخش از جشنواره دهم، مرضیه احمدی فخر رئیس انجمن تجسمی به عنوان نماینده استان فارس معرفی شد.

این بخش از جشنواره با هدف توجه به هنرمندان استان‌ها و انعکاس آثار آن‌ها در سطح ملی و با رویکرد بینا رشته‌ای به این رویداد بزرگ هنری کشور به این دوره از جشنواره افزوده شده است.

این در حالی است که طی جلسه‌ای که با هدف هماهنگی و تشریح برنامه‌ها با حضور دبیران جشنواره و مدیران هنری استان‌ها در محل ستاد برگزاری جشنواره تشکیل شد، برنامه ریزی‌ها در هر استان بررسی و هماهنگی‌های لازم مورد بحث قرار گرفت.

همچنین در جلسه مذکور مصوب شد تا مدیران هنری، شاخص‌ترین هنرمندان استان خویش را جهت حضور در جشنواره دهم، معرفی کنند که متعاقباً اعلام خواهد شد.

در ادامه این جلسه پیشنهاد شد که یک روز به عنوان "روز هنر استان" در محل برگزاری نمایشگاه جشنواره در تهران اختصاص یابد تا این مراسم فرصت مغتنمی برای نکوداشت مقام هنرمند معرفی شده باشد.

مراسم افتتاحیه دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر ٣ بهمن در موسسه فرهنگی و هنری صبا برگزار شد.

الهه بهرامی