سرویس استان‌های هنرآنلاین: مهدی رنجبر معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، گفت: سالن‌های سینمایی آبی و نارنجی مجموعه فرهنگی سینمایی هنر شهر آفتاب، سالن شماره یک پردیس سینمایی گلستان و تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از چهاردهم بهمن‌ماه جاری، آماده اکران فیلم‌های هفدهمین جشنواره فیلم فجر فارس می‌شوند.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به اینکه امسال فروش بلیت‌های جشنواره از طریق سایت "ایران تیک" و گیشه‌های مستقر در محل‌های یادشده حتی به گونه تک بلیت هم انجام می‌پذیرد، افزود: بر این اساس، فیلم‌های داستانی، مستند و انیمیشن در سودای سیمرغ انتخاب شده است که در شیراز هم روی پرده خواهند رفت که تا روزهای آینده اسامی آن‌ها اعلام خواهد شد.

رنجبر ادامه داد: هفدهمین جشنواره فیلم فجر به میزبانی شهر شیراز همزمان با تهران از ١٤بهمن‌ماه با آیین ویژه‌ای به مناسبت جشن پیروزی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی با حضور اصحاب فرهنگ، ادب، هنر و مسئولان استان آغاز و تا ٢٤ بهمن‌ماه جاری ادامه دارد و در همین ایام، فیلم‌های برجسته جهان نیز در سینما غزل تالار حافظ فرهنگ و ارشاد فارس به نمایش درمی‌آیند و چهار سینما عهده‌دار اکران فیلم‌ها هستند.

شیراز روزانه ٤ نوبت اکران فیلم در طول جشنواره فجر دارد

رنجبر با بیان این که شیراز امسال به مدت ١٠ روز میزبان ٢٢ فیلم جشنواره فیلم فجر خواهد بود، اظهار داشت: این جشنواره با ٤ اکران روزانه پذیرای علاقه‌مندان به فیلم و سینما خواهد بود که ١٨ اثر آن در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به نمایش درمی‌آید و اکران فیلم‌ها هنوز مشخص نیست اما برای جلوگیری از فشردگی در تلاش هستیم تا با رایزنی با وزارتخانه و همچنین سازمان امور سینمایی، اکران فیلم‌ها را به‌صورت همزمان داشته باشیم.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ادامه تهیه بلیت جشنواره را از طریق سایت در آینده نزدیک اعلام شده امکان‌پذیر دانست و گفت: امسال شاهد برگزاری جشنواره به‌مراتب پربارتر از سال‌های قبل خواهیم بود چرا که فیلم‌های ارائه‌شده به جشنواره به لحاظ کیفی و کمی در سطح بالایی قرار دارند. نکته حائز اهمیت دیگر این است که فیلم‌ها به‌صورت همزمان با تهران در شیراز به نمایش درمی‌آیند و هیچ اکرانی را زودتر و یا دیرتر از تهران نخواهیم داشت.

رنجبر با بیان این که در تلاشیم تا تمامی فیلم‌های جشنواره امسال در شیراز به نمایش درآید، اظهار کرد: امسال هر روز ٢ فیلم در ٢ نوبت اکران می‌شود که مجموعاً هر روز ٤ اکران را تجربه خواهیم کرد؛ در عین حال رایزنی‌های لازم برای حضور عوامل تولید فیلم همزمان با اکران در شیراز انجام می‌شود که امیدواریم همراه با برگزاری کارگاه‌ها و ورک‌شاپ‌های آموزشی باشد.

الهه بهرامی