سرویس استان‌های هنرآنلاین: نمایش "تولیدی لیلی و مجنون" به نویسندگی و کارگردانی پژمان شاه‌وردی از شهرستان بروجرد از جمله آثار راه یافته به بخش مسابقه خارج از صحنه سی و ششمین جشنواره بین‌المللی جشنواره تئاتر فجر است.

پژمان شاه وردی در رابطه با این اثر نمایشی به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این نمایش درباره جوانان نخبه‌ای است که حتی موفق به کسب جایزه علمی خوارزمی شده‌اند و با آنکه ایده‌های خلاقه صنعتی دارند اما به دلیل نادیده انگاشته شدن، تن به کارهایی می‌دهند که در آنها نوعی استثمارگری موج می‌زند و سر آخر نیز موفق به انجام تولید خیارشور در زیرزمین خانه‌‌شان می‌شوند که بتوانند با انجام کاری، مقدمات ازدواج‌شان را فراهم کنند.

 او ادامه داد: درواقع این نمایش با رویکردی به قصه لیلی و مجنون و در وضعیتی پارودیک بر آن است که مشکلات جوانان در یافتن کار و سرانجام گرفتن رابطه عاشقانه‌شان را به تصویر بکشد.

شاه‌وردی همچنین خاطرنشان کرد: این نمایش به بیان دردها و دغدغه‌های حوزه تولید پرداخته است و با آمیختن رنگ‌ها و دیالوگ‌های مختلف به دنبال انتقال این پیام به مخاطبین خود است که باید از تولید حمایت شود تا تولیدکننده ایرانی بتواند نفس بکشد و سرپا بماند و نیروهای کار در سایه با برجا بودن تولید، صاحب شغل شوند.

این کارگردان تئاتر با اشاره به شکل اجرای نمایش، بیان کرد: نمایش "تولیدی لیلی و مجنون" در ژانر متفاوت اجرا می‌شود تا برای مخاطب تکراری نشود؛ همچنین نمایش را با رنگ‌ها و دیالوگ‌های مختلف آمیخته کردیم و پیام‌هایی را که نیاز امروز ما برای حمایت از تولید است در قالب بیان و حرکت به مخاطب خود انتقال می‌دهیم.

شاه‌وردی اظهار داشت: هدف اصلی در اجرای این نمایش این است که این پیام را انتقال دهیم که تولیدگران ما دوست دارند اشتغال ایجاد شود ولی نیاز به حمایت دارند ولی متاسفانه موجبات آن فراهم نیست و همین عدم حمایت‌های کافی موجب بسته شدن درهای واحدهای تولیدی در کشور می‌شود.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: مجنون که از نظر هوشی در سطح بالایی است، موفق به کسب تندیس بلورین جشنواره جوان خوارزمی می‌شود. اما بر آن است تا سطح دانش خود را ارتقا دهد و به کشف نایافته‌های جهان دست یابد. مجنون سوار کشتی می‌شود اما کشتی‌اش غرق شده و در جزیرهای ناشناخته با لیلی آشنا می‌شود و ... .

نمایش "تولیدی لیلی و مجنون" امروز سه‌شنبه 3 بهمن ماه ساعت 11 در باغ کتاب و چهارشنبه 4 بهمن ماه ساعت 16در محوطه خانه هنرمندان ایران اجرا می‌شود.

سامان شکیبا، حسین ایزدی، مهتاب زند، مهدی جودکی، میلاد صادقزاده، کوروش معین فرد بازیگرانی هستند که در این نمایش 35 دقیقه‌ای به ایفای نقش می‌پردازند.

سی‌ و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری فرهاد مهندس‌پور از 28 دی‌ماه تا 9 بهمن‌ماه در حال برگزاری است.