سرویس استان‌های هنرآنلاین: نمایش "موغلی پنا" به نویسندگی و کارگردانی علیرضا داوری از بندرعباس از جمله آثاری است که در سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر روی صحنه می‌رود.

علیرضا داوری در رابطه با این اثر نمایشی به هنرآنلاین گفت: "موغلی پنا" نام یک شخصیت از مثل‌های عامیانه زنانه جنوب مترادف با شخصیت خاله رورو در فرهنگ عامیانه ایران است و این نمایش اقتباسی وفادارانه از نمایشنامه "خانه‌ برناردا آلبا" اثر فدریکو گارسیا لورکا نویسنده اسپانیایی است که با خرده‌ فرهنگ‌‌های عامه در هرمزگان تلفیق شده است.

او با اشاره به موضوع  نمایش ادامه داد: با اقتباس از داستان این اثر و شخصیت‌ها سعی کردم تا به بررسی جایگاه اجتماعی زنان در عرصه نمایش و خصوصاً نمایش‌های شادی‌آور زنانه در دوره‌ای از تاریخ اجتماعی هرمزگان بپردازم.

داوری همچنین نمایش "موغلی پنا" را به‌عنوان یکی از زنانه‌ترین آثار نمایشی تولید شده در استان هرمزگان دانست که با یک گروه حرفه‌ای و موفق پیش‌تر نیز در سطح استان به اجرا درآمده است.

نمایش "موغلی پنا" به نویسندگی  و کارگردانی علیرضا داوری سه‌شنبه سوم بهمن‌ماه در دو نوبت 17 و 20 در تالار حافظ روی صحنه می‌رود. 

در این نمایش سارا توکلی، مریم سالاری‌نسب، راضیه ذاکری، مرضیه کریمی، سیما پورسالاری، فتحیه بقایی، فهیمه فرهانی و معصومه قدرتی ایفای نقش می‌کنند.

سی‌ و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری فرهاد مهندس‌پور از 28 دی‌ماه تا 9 بهمن‌ماه در حال برگزاری است.