به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، جلال قلعه شاخانی مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان صبح امروز یکم بهمن ماه با حضور در منزل حسین اصلانی هنرمند پیشکسوت موسیقی و ملا احمد منصوری، حافظ روشن دل قرآن کریم در دهگلان از سال ها خدمت در عرصه هنر و قرآن تقدیر کرد.

قلعه شاخانی در این دیدار با اشاره به طرح تکریم هنرمندان پیشکسوت اذعان کرد: پاداش تکریم به هنرمندان، نویسندگان و شاعران پیشکسوت و فرهیختگان صاحب سبکی که از سوی شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعیین شده اند از سوی صندوق اعتباری هنر اهدا  می شود.

وی با تاکید بر معرفی و شناسایی هنرمندان و نویسندگان شهرستانی، عنوان کرد: ادارات شهرستانی می توانند در اسرع وقت نسبت به معرفی هنرمندان فاقد بیمه شهرستان خود تلاش کنند تا نسبت به برقراری بیمه هنرمندان و نویسندگان تامین اجتماعی اقدام شود و تا پایان سال کسی مشکل بیمه نداشته باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دهگلان خواست تا هنرمندان پیشکسوت نیازمند طرح تکریم و دریافت مستمری را سریعا شناسایی و به این اداره کل معرفی کنند.

قلعه شاخانی همچنین در دیدار با ملا احمد منصوری، حافظ روشن دل قرآن کریم به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) که فرمودند "گرامی ترین بندگان بعد از انبیاء علما و سپس حافظان قرآن هستند. مانند انبیاء از دنیا می‌روند؛ همراه انبیاء از قبرهایشان خارج می‌شوند به همراه انبیاء از صراط می‌گذرند و ثواب انبیاء را می‌برند. پس خوشا به حال پوینده راه علم و حافظ قرآن به سبب آن کرامت و شرافتی که نزد خدا دارند"  اشاره کرد.