سرویس استان های هنرآنلاین: مراسم اختتامیه دومین هفته قرآن و عترت فارس با حضور استاندار فارس و معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد در شیراز برگزار شد که در آن از ٥ نفر از پیشکسوتان قرآنی این استان تجلیل به عمل آمد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این مراسم گفت: هنرمندان قرآنی ما طی این هفته، قرآن را در قالب فرهنگ و هنر به نمایش گذاشتند.

بهزاد مریدی، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده طی هفته قرآن و عترت فارس پرداخت و افزود: برای هر کدام از روزهای این هفته نامی انتخاب شده بود که در این راستا برنامه‌های متنوعی در شهرستان‌های فارس برگزار شدند.

وی با بیان اینکه آخرین برنامه ما در هفته قرآن و عترت در شهرستان‌های نی‌ریز و استهبان برگزار می‌شود، گفت: همایش‌های سبک زندگی، اختتامیه جشنواره‌های هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، هنرهای صنایع دستی، آواها و نغمات دینی، شعر، پژوهش‌های قرآنی، فیلم‌نامه‌نویسی، اهدای قرآن کریم به مراکز مختلف فرهنگی، نشست مسئولان مؤسسات قرآنی و محفل انس با قرآن از جمله برنامه‌های این هفته بود.

مریدی اظهار کرد: شهرستان‌‌های شیراز، مهر، لامرد، ارسنجان، خرم‌بید، مرودشت، آباده، بوانات، رستم، نی‌ریز و استهبان شهرستان‌هایی هستند که میزبان برنامه‌های هفته قرآن و عترت بودند.

اسامی برگزیدگان به شرح زیر آمده است:

طاهره قانع، متولد ١٣٤٠ از پیشکسوتان روش تدریس و داور مسابقات استانی که قریب به ٢٥ سال در حوزه قرآن همچنان فعالیت می‌کند. وی ممتحن مجاز دوره‌های تخصصی تربیت معلم و تنها فرد دارای مدرک دوره تربیت مدرس در استان و دارای سابقه روش تدریس روخوانی و روان‌خوانی در بیش از ٤٠ دوره تخصصی آموزشیار در سطح استان فعال بوده است.

امیر سرتیپ حسین ایران‌نژاد، بازنشسته ارتش بنیانگذار حفظ قرآن کریم در ارتش جمهوری اسلامی بوده و از حافظان و قاریان ممتاز و برجسته قرآن استان فارس هستند.

صدیقه شب‌خیز،‌متولد ١٣٤٥ از اساتید پیشکسوت در حوزه قرائت، داور مسابقات استانی قریب به ٢٥ سال سابقه فعالیت در حوزه قرآن کریم و همسرشان از فعالان عرصه قرآنی بودند.

صفی‌الله توفیق‌زاده از روحانیان قاری داور و اساتید در قرائت و حفظ قرآن کریم که جلسات قرآن را بی وقفه در شهر صدرا برگزار می‌کند.

جمال زارع، از اساتید پیشکسوت در حوزه ترتیل، داور مسابقات در رشته وقف و ابتدا قریب به ٢٠ سال در مسجد الرضای شیراز به آموزش قرآن پرداخته است و تدریس در بیش از ٣٠ دوره تربیت معلم و آموزشیار قرآن از جمله سوابق این پیشکسوت قرآنی فارس محسوب می‌شود.

مدیرکل ارشاد فارس با بیان اینکه فردا از قرآن‌آباد ایران و مؤسسه بیت‌الاحزان بازدید خواهیم کرد، گفت: در این روز از فعالان قرآنی شهرستان استهبان نیز تجلیل خواهد شد، ضمن اینکه در همین روز نشستی با مسئولان مؤسسات قرآنی شهرستان نی‌ریز خواهیم داشت.

در ادامه این مراسم اسماعیل تبادار استاندار فارس و عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد به سخنرانی پرداختند و سپس از ٥ نفر از پیشکسوتان قرآنی این استان و همچنین برگزیدگان جشنواره فیلم و عکس و رسانه‌ها تجلیل به عمل آمد.

الهه بهرامی