به گزارش هنرآنلاین، به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ رضا رضایی با اعلام این خبر، افزود: مجوز فعالیت انتشارات "آوای شرق"  به مدیرمسئولی حمید ایزدی در شهرستان شیروان صادر شد.

وی با بیان اینکه ٣٦ انتشارات در خراسان شمالی فعال هستند، اظهار داشت: از این تعداد مجوز فعالیت چهار انتشارات در شیروان صادر شده است.

وی با اشاره به ضوابط و مقررات تاسیس مراکز فرهنگی از جمله نشر کتاب، گفت: به استناد مقررات مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و آیین نامه اجرایی صدور پروانه نشر ، با انتشار کتاب از سوی این انتشاراتی در دی ماه سال ١٣٩٦ موافقت شد.

رضایی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون مجوز فعالیت چهار انتشارات در استان صادر شده است، تصریح کرد: انتشارات "معبر" به مدیر مسئولی احیا محمد امیری، "زبان علم" به مدیرمسئولی حمید خسروی خواجه ها از بجنورد، انتشارات "گنج سخن" به مدیرمسئولی کرمی و "آوای شرق" به مدیرمسئولی حمید ایزدی از شیروان از جمله انتشارات مجوز گرفته می باشند.

رضایی افزود: توجه به کتاب یکی از ضروریات نسل امروز و یکی از الزامات حیات فرهنگی و اجتماعی ما است و به منظور ایمن سازی در آسیب های فرارو و برداشتن گام های توسعه مدار کتاب می تواند مبنای ما در این زمینه ها باشد.

وی با بیان اینکه مطالعه کتاب می تواند یکی از شاخص های سنجش انسانیت باشد، اظهار کرد: انس و آشتی با کتاب در واقع انس و آشتی با مهربانی، علم و معرفت است.